• یکشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032718476
  • خبرنگار : 50199

گزارش ایسنا از حمله سگ‌های ولگرد به کودکان مازندران

گزارش ایسنا از حمله سگ‌های ولگرد به کودکان مازندران

ایسنا/مازندران حمله سگ‌های ولگرد به کودکان و مردم در شهرها معضلی است که تلاش شهرداری‌ها را از یک سو و بودجه دولتی و مصوبه‌ی قانونی را از سوی دیگر می‌طلبد.

مرتضی امامی کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: در راستای جمع آوری سگ‌های ولگرد در مناطق شهری از سوی شهرداری‌ها اقداماتی انجام شده است اما در روستاها تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته این یک معضل جدی در روستا تلقی می‌شود.

ساماندهی سگ‌ها در روستاها انجام نمی‌شود

وی با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی سگ‌های ولگرد در روستاها، گفت: در این راستا با فرمانداری‌ها هم صحبتی انجام شده اما هنوز نتیجه قطعی برای ساماندهی سگ‌های ولگرد در روستاها به جایی نرسیده است.

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا با اشاره به اینکه حامیان حیوانات نیز در این جولان با ایجاد نقش تدافعی چالش ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: این در حالیست که عدم ساماندهی درست سگ‌ها، خسارت جانی به انسان‌ها وارد کرده و توجیه خاصی ندارد.

امامی تصریح کرد: جمع آوری سگ‌ها نیز برای شهرداری‌ها هزینه بر بوده و بدون بودجه‌های حمایتی کنترل کامل میسر نخواهد بود.

افزایش بیماری هاری

وی گفت: بیش از ۲۰ سال بود که بیماری هاری نداشتیم اما به دلیل افزایش سگ‌ها و حمله آنها به انسان‌ها بیماری هاری و مرگ و میر ناشی از آن افزایش پیدا کرده است.

گزارش ایسنا از حمله سگ‌های ولگرد به کودکان مازندران

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا با اشاره به راه کنترل و پیشگیری بیماری هاری، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون این بیماری در صورتی به این بیماری پاسخ می‌دهد که محل گاز گرفتگی به نواحی خاص سر و صورت نزدیک نباشد.

جمع آوری سگ‌های ولگرد نیازمند قانون

امامی افزود: در قانون باید جمع آوری سگ‌های ولگرد لحاظ شود تا نگهداری از آنها که هزینه بر است، چالش ایجاد نکند.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری سگ‌ها در این حجم برای محیط زیست و انسان‌ها خطرآفرین خواهد بود، خاطرنشان کرد: به طور مثال ظرفیت سگ‌ها در منطقه نکا یکصد قلاده است اما در منطقه شهری ۳۰۰ قلاده سگ داریم که امکان نگهداری از آنها را سخت می‌کند.

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا تنها راه جلوگیری از پیشروی بیماری را واکسیناسیون به موقع دانست و افزود: متاسفانه درمان جدی برای بیماری هاری در دنیا وجود ندارد و تنها درمان، دارویی بود که به همراه واکسن برای فرد انجام می‌شود.

تامین امنیت جانی انسان‌ها در اولویت

امامی با تاکید بر ضرورت تامین امنیت جانی انسان‌ها، گفت: حامیان حیوانات با حمایت‌های بدون تفکر و فیلمبرداری از کمپ‌های نگهداری سگ‌ها و انتقاد از عقیم کردن آنها، این فیلم‌ها را منتشر کرده و تنش ایجاد می‌کنند و آنچه پر واضح است این است که جمع آوری سگ‌ها باید انجام شود اما چگونگی آن و هزینه نگهداری آنها در شرایط اقتصادی فعلی بسیار دشوار است و شهرداری‌ها و شورای شهر با تامین این بودجه قطعاً دچار مشکلاتی خواهند بود.

گزارش ایسنا از حمله سگ‌های ولگرد به کودکان مازندران

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا ادامه داد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند گاز گرفتگی و انتقال بیماری هاری تنها از طریق گاز گرفتگی سگ است، اما گاز گرفتن خر، اسب و گوسفند که ناقل بیماری هاری باشند نیز می‌تواند بیماری هاری را به انسان منتقل کند.

امامی در توصیه‌ای تاکید کرد:  افراد در صورت مشاهده هرگونه گاز گرفتگی فرد حادثه دیده را فورا به به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل کنند.

شهرداری‌ها مکلف به جمع آوری سگ‌ها شدند

پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران، نیز در این راستا با ابراز تاسف از حوادث ناگوار اخیر مرتبط با سگ های ولگرد در استان، به دادستان های مازندران دستور داد در راستای حفظ حقوق عامه، با مکلف کردن شهرداری‌ها، در اسرع وقت نسبت به حل و فصل مشکل و جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام شود.

وی افزود: متاسفانه افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای استان مازندران موجب وحشت و ناامنی مردم شده که می‌طلبد با تعیین ساز و کار مشخص، اقدام جدی و قانونی از سوی شهرداری ها در این خصوص لحاظ شود.

ساماندهی سگ‌ها نیازمند مصوبه‌ی مجلس/دامپزشکی پای‌کار آمد

یوسف نوری استاندار مازندران نیز  در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فوت دو کودک در اثرگازگرفتگی سگ گفت: در این راستا جلسه‌ای برای حل این معضل برگزار  شد و تصمیماتی در این راستا گرفته شد که در دو بخش اجرا می شود.

استاندار مازندران افزود: بخش اول مربوط به مدیریت سگ‌های ولگرد و بخش دیگر مربوط به سگ‌هایی که صاحب دارند، است که بر اساس دستورالعمل‌هایی که وجود دارد، صاحبان سگ‌های نشان‌دار موظف به اجرا هستند.

نوری افزود: سازمان دامپزشکی در راستای  برخورد منطقی با این قضایا مصوبه ای را به مجلس می برد.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها مکانهایی را برای سگ‌های ولگرد در نظر گرفتند که با صرف هزینه‌های زیادی این کار انجام می‌شود.

استاندار مازندران ادامه داد: این موضوع را در مرکز مطرح می کنم که کمک بگیریم و قطعا با دستورالعمل‌های موجود کار تسریع بخشیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۱۲

سگ های ولگرد بدون صاحب در سطح شهرها و حومه شهرها معضل و خطر بزرگی برای مردم خصوصاً کودکان بی دفاع و افراد سالمند شده هزینه جانی مالی زیادی روی دوش ملت گذاشته چرا جمع آوری و معدوم نمیکنید ؟

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۲۳:۵۸

از قدیم گفتن جانور موزی و مضر(اعم از حشرات گزنده و حیوانات درنده) باید از بین برن این یه چیز کاملا منطقیه لطفا سریع رسیدگی کنید ممنون

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۱۳

حیوان ها گشنه و تشنه هستند زار می زنند به آدمها تا یک غایی به آنها بدهند هفته هفته غذا نخورند شهرداری موظف است برای این حیوانها جاهای مخصوص غذا بدهد ولی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۰۷:۴۵

اینقدر ادم گرسنه و تشنه هست برو به اونها کمک کن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۲۴

لطفا سگ های ولگرد کرج را هم. جمع اوری کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۴۱

اگه قرار ب ساماندهی باشه، مسئول و شهرداری هر شهری وظیفه داره جهت ساماندهی سگ های ولگرد انجام وظیفه کنه، شوراهای شهر یک مقداری برای ساماندهی این حیوانات در نظر بگیرند،

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۴۲

وقتی وجود جانوری برای سلامتی شهروندان خطرناک است ، چاره ای جز معدوم کردن آن وجود ندارد و سگهای ولگرد از این قاعده مستثنی نیستند .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۲:۵۱

اصلا سگ ولگرد غیر از زیان دیگه کاری نداره هم زیان جان انسهاست و هم محیط زیست من نمیدونم چرا اقدامی نمیکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۴۴

تنها راه رهایی از سگهای ولگرد معدوم کردن آنهاست جان انسان مهمتر است یا جان سگ هار

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۵۲

بابا این سگها را نابود کنید هرکه سگ میخاد ببره تو خونش تکلیف سگهای ولگرد را یکسره کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۲:۳۷

سلام خدمت دوستان عزیز اولا افرادی که دم از حمایت از حیوانات میزنند هیچ چیزی از حمایت نمی‌دانند چون درکی از غم و اندوه خانواده های که آسیب دیده اند ندارند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۲:۴۵

اگه بچه خودتون مورد حمله سگهای ولگرد قرار بگیره باز هم از سگهای ولگرد روحمایت می‌کنی اصلا سگ ولگرد چه نفعی به مردم دارد باید همه شوند جمع آوری وعقیم شوند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۲:۵۲

لطفا سگ های شهر قزوین و الوند جمع شود ماشاالله گله ای تو خیابان وکوچه راه میرن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۰۰

تورو جان عزیزت مسئول محترم این کار رسیدگی کن ما تو منطقه‌ پرند هستیم فاز۶ از ساعت ۲ شب پارس کردن و دعوای سگ شروع میشه تاااااا ۷ صبح بیچارمون کردن تا کی برم با سنگ بزنمشون که برن آخه.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۰۴

چرا اصرار دارید جا و مکان برای سگ های ولگرد درست کنید،همشونو نابود کنید این طوری هزینه ای هم برای دولت نداره،ا برای سگ های بی خاصیت جا و مکان میخوایین درست کنید معدوم کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۰۷

درود درست باید خرج کنید اما می توانید سگها ی خوب راسوا کنید وازانها توله بکشید وب قیمت خوبی بفروشید شهرداری می تواند ازاینها هم سود اوری کند چند کارگر بالای سر آنها بگذارد وروزی دو وعده به آنها غذا بدهد به خدا اگر من یک چهار دیواری داشتم چنان پولی به جیب می زدم واز آنها هم مواظبت می کردم ی تعداد برای گله وی تعداد برای باغ وکارخان وغیره آموزش میدادم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۱۲

جقدر‌دگه‌باید‌‌تلفات‌بدهیم‌‌تا‌‌سگهای‌‌ولگرد‌‌جمع‌شوند‌‌‌در‌کرمان‌‌قبلا ‌ شبها‌‌‌در‌سطح‌شهر‌بودن‌‌‌‌ب‌تاز‌گی‌‌روز‌ها‌‌هم‌‌آنها‌‌را‌در‌شهر‌مشاهده‌‌‌‌ میکنیم‌‌.شهر‌داری‌‌‌چرا‌‌‌برای‌جمع‌آوری‌‌سگها‌اقدام‌‌نمی‌کنید‌.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۱۲

سگها زاد و ولدشان زیاد است ویک ماده سگ در طول سال می تونه سه بار زایش کند واگر صاحب نداشته باشند به طور سریع تکثیر می شوند قبلا توی روستا وقتی یک سگ زایش می کرد و چندتوله می زایید یکی از انها را نگه می داشتیم وبقیه ر یک جای دور پرت می کردن تا تلف شوند وبا این روش جمعیت انهارا کنترل می کردن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۱۴

جان انسان ها و کودکان که قربانی می‌شوند مهم تر است یا سگهای ولگرد باید سریع تر معدوم شوند کسانی که حمایت می‌کنند یه لحظه خودشونو جای خانواده ایی بذارن که طفل بیگناهشون رو سگها دریده و کشته اند این بچه چه زجری کشیده

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۲۰

لطفا سگهای ولگرد کرج هم جمع آوری شود و فرهنگ نگهداری سگ که تمام خیابان‌های و فضا های سبز شهر را پر از مدفوع در هر قدم از زمین شهر مشاهده می شود در صورتی که کشورهای دیگر بخاطر سلامتی ممنوع هست .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۴۵

در شاهین شهر همین سگ های ولگرد جون دونفر انسان بالغ را گرفتند.شهرداری ها به طور جدی باید پیگیر این قضیه باشند کودکان در این مورد آسیب پذیر تر هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۳:۵۷

سلام مسولیت هر نوع حمله سگ ولگرد با دهیار و شهردار منطقه است و باید دیه پرداخت وبه علت قصور و کوتاهی در جمع آوری از کار معلق شوند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۰۸:۳۶

سلام از مسئولین محترم شهرداری منطقه ۲ تبریز عاجزانه تقاضا دارم که نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام کنند. روزها از حضور سگ ها در محل و شب ها از صدای پارس کردن ۷ الی ۸ عدد همزمان خواب کامل نداریم. هزینه نگهداری سگ ها را هم می توانید از طریق جمع آوری کمک از سگ دوستان تامین نمایید.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۰۸:۴۳

جمع آوری معنی ندارد آنچه سگ ولگرد درسطح روستا وشهرهستند همه روازدم بکشیدومعدومشون بکنند وازریشه نسلشونو منقرض کننن اون احمق‌های هم که در این رابطه دم از حقوق حیوانات بزنند روانه زندان بشن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۰۹:۰۷

یک جاهایی دیگه مردم مجبور میشن خودشون عمل کنند. آخه سگها که دارند جان بچه ها رو میگیرن بنشینیم نگاه کنیم. اونایی که حرف از حمایت از حیوانی چون سگ میزنن بالای شهر نشستن و چشمشون به یک سگ ولگرد نمیخوره.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۲:۳۹

والله قسم دوسال قبل سگ بچه همسایه مارو تیکه پاره کرد بچه مرد ....

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۲:۴۶

لعنت به سگ و سگ باز

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۳:۵۱

سگ ها باید جمع و از بین برن. جرات نداریم جایی بریم بچه دم در بازی کنه ترس داریم . جای حیوان بین مردم نیست .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۴:۰۶

کلیه شهرهای ایران رو سگهای ولگرد گرفته همشون رو بکشید وسلام

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۴:۰۷

شبکه‌ی معاند من و تو فرهنگ سگ بازی را نهادینه کرد،خدا لعنتش کنه روشن فکر نماها به شهرداری می تاختند بنام حمایت از حقوق حیوانات اینم نتیجه کل شهر ما قائمشهر شده سگ ولگرد و با بیماری های مختلف جرات رد شدن نداریم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۲۰:۴۲

باید همه ی سگ های ولگرد ازبین برن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۶:۰۹

پارسال من خودم شاهد بودم چند تا سگ ولگرد کنار خیابون افتادن دنبال یه پسر بچه خردسال پسر بیچاره فرار کرد وسط خیابون نزدیک بود با کامیون تصادف کنه، تو شیراز گله ای حمله میکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۷:۲۵

کسانی که در فضای مجازی وشبکه های مختلف سنگ سگهای ولگرد را به سينه می زنند حاضر نیستند که یک ریال برای همچنین موضوعی هزینه کنند و فقط در یک ژست دلسوزانه همه جور پشتیبانی می کنند و دیگر بس.شهرداری ها و مسول امور اجتماعی جامعه کاری به این تبلیغات بی اساس نداشته باشند و همه سگهای ولگرد را از دم جمع آوری کنند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۷:۴۸

سلام همه این سگهای را باید جمع کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۸:۳۸

سلام ما رفته بودیم آستانه اشرفیه می خواستیم بریم پارک و ناهار و قدری استراحت کنیم. آنقدر توی پارک سگ ولگرد بود که جرات نکردیم از ماشین پیاده بشیم. باید سگهای ولگرد جمع آوری و معدوم شوند و هر حامی حيوان بخصوص سگ اعتراض کرد چندتا سگ بهش تقدیم کنند تا در منزلش از آنها نگه داری کند. شهرداری ها با جرات بدون ترس سگ ها را معدوم کنند عموم مردم حامی آنه هستند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۷:۴۸

درشاهین شهراصفهان هم سگهای ولگردسبب کشتا شدن دونفرشدند.مسئولین محترم بایدبه دادمردم بیگناه برسند.این چه وضعیه؟تابوده وبوده سگهای ولگرد رومعدوم میکردن وتنها راه جلوگیری ازکشته شدن مردم وکودکان بیگناه توسط این سگهای ولگردوبعضاهار معدوم کردنشون هست ولاغیر

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۷:۵۲

باید یک قانون بزاریم که اگرکسی صاحب یک سگ هست مدارک سگ به نام آن شخص شود و اگر سگ کسی را گاز گرفت یا کشت ..... صاحب آن باید به پرداخت دیه و .. محکوم شود مابقی سگ ها همگی معدوم شوند .. جان کودکان مان مهمتر از سگ ها هست

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۸:۲۰

بااحترام به هموطنان عزیزم یکی از بدترین و بی کلاس ترین و کثیف ترین کارها سگ گردانی و ورود سگ و حیوان به محل زندگی انسانهاست بابا خجالت بکشید هر کی رو میبینی یه قلاده دستش گرفته تو خیابون میچرخه . بخدا بده زشته

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۸:۳۱

آنهایی که دم از حمایت سگها میزنند .دست به جیب بشن ماهانه پول به حساب شهرداری بریزن وگر نه حرف زیاده . ما از ترس صبح ها نمی‌تونیم بریم پیاده روی بخدا بیمار سرطانی هستم دکتر بهم میگه باید پیاده روی کنید ولی از ترس سگها نمیتونم برم لطفاً فکری هم به حال مردم دورود لرستان کنید سگها از آدمها بیشتر شدن .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۱۹:۱۴

تو تمام شهرها هستند ما امنیت جانی نداریم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۲۱:۵۵

لطفاً سگهای خوزستان را هم جمع کنید جمعیت سگهای ولگرد از جمعیت آدمها بیشتر شده

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۲۲:۴۲

تمام سگ ها ولگرد در کشور جمع شود تا کسی صدمات جبران ناپذیری دچار نشود

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۲۲:۵۱

سلام دوستان واقعا دیگه اوضاع مسخره شده اول صبح که میخوام برم سر کار باید چوب دستم بگیرم بعضی از کوچه خیابونا گروگانگیریه سگا شدن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۲۳:۱۴

متاسفانه زاد و ولد سگها با حمایت تغذیه توسط،شهر وندان رابطه مستقیم دارد عده‌ای افراد ناآگاه اقدام به این کار میکنند ،

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۱:۳۵

سلام خواهشا سگ های ولگرد شیراز هم جمع آوری کنید برای کودکان و سالمندان و حتی بزرگسال هم خطرناکه وقتی حمله کنه چطور از خودمون دفاع کنیم.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۳:۵۹

چه‌سگ‌ ولگرد چه سگ خونگی.سگ سگ هست آسیبش رو به موقع به مردم می‌رسونه.همه ی سگ‌ها رو باید جمع کرد.از موقعی که سگ وارد شهر وخیابونا شد امنیت وآسایش مردم ما مخصوصا بچه های معصوم ومسن ها به شدت به خطر افتاد.خواهشا همه ی سگ ها جمع شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۹:۲۱

خدا خیر نده کسی که سگ باز باشد تا ما رسیدم و بچه مرد چرا سگها را در خیابان رها مکنید شرم برشما

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۵:۵۵

من دست و پای شهرداری و ماموران کنترل حیوانات بلاصاحب رو میبوسم خداقوت تون بده برادران عزیزم لطفن کارتون رو با قوت بیشتری انجام بدین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۷:۰۵

ما صبح از ترس سگ با زور میریم سرکار که بزرگیم وای باحال زنو بچه ها.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۱:۴۹

قبلاً خبر دادن سگ وحشی به یک کودک حمله کرده و کودک مرده😭😭😭😭

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۳:۰۵

ما دگه کم گرفتاری داریم این سگها دگه قوز بالا قوز شدن توی ایران...اگه نمیتونین جمشون کنین یه تفنگ بدینتک تکشون خودم میکشم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۳:۰۵

سلام،بنده دامپزشک هستم،ببینید به جای اینکه بیایین دولت سگهایه زبون بسترو بگیره بکشه ،طرح اجراکنه که بیاد این سگهارو اعلام کنند بیان کسایی که تواناییش رو دارن به سرپرستی بگیرن و نگهداری کنن وبعد خورده دولت یکسری قانون سخت براشون بزاره که اگر سگ شما که به سرپرستی گرفتی خطایی کند به کسی حمله کند باعث کثیفی شود با صاحب سگ برخورد میشود،اینکارو کنن خیلییی خوبه،دیگه کسیم نمیره سگ خارجی به سرپرستی بگیره،بعدم وزارت بهداشت رویه چه حساب میگه سگ برایه محیط زیست خطر داره؟؟؟مگه مخلوق خدا نیست این حرفا چیه اخه،یه راه حل درست بدین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۰۷:۵۰

اینقدر بچه یتیم و بی سرپرست هستن بریم سگ به سرپرستی بگیریم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۳:۰۸

یه سری آدم میان نظر میدم ،فقط میگن جمع آوری خب دولت جمع آوری کرد بعدش چیی؟؟بکشند خب تا کجا بعد،درست فکر کنید بعد یه خرفیو بزنید ،هی جمع آوری جمع اوری

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۴

بنظرم یا بگیرن سگ ها رو عقیم کنن تا زاد و ولد شون متوقف بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۴:۳۲

سلام لطفاسگهای روستای اشکاونداصفهان راهم که خیلی زیادشده اندراجمع آوری کنید.اسایش راازمان گرفته اند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۶

ما ملت ایران عادت کرده ایم به احساسی برخورد کردن با تمان مشکلاتمان .هیچ وقت تفکر تعقل و یک برنامه علمی و کابردی دقیق را برای مشکلاتمان پیگیری و پی ریزی نمی‌کنیم.سگ ولگرد مساویست با نابودی زیست بوم های طبیعی مجاور شهرها و حتی د ر عمق طبیعت هم مشاهده شده سگ پلنگ و یا گرگ یا حیوانات دیگر را کشته یا با نابودی زنجیره غذایی آنها باعث نابودی این موجودات واقعا وحشی و طبیعی شده ..راهکار علمی گرفتن عقیم سازی و نگهداری در اسارت یا کشتن بدونه درد هست .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۳

حیوانات گریه وزوزو می کشند ازگشنگی شدند پر کاه،آیاکسی پیدامی شود ساماندهی ونجاتشون بدهد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۱۳:۲۳

به نظرم همه سگای ولگردجم کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۷:۳۵

سلام. شهرداری و سازمان های مسوول باید در برابر این حوادث پاسخگو باشند و در محاکم قضایی تحت پیگرد حقوقی قرار بگیرند.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۴:۳۹

تهران اشرفی اصفهانی محدودیت چهاردیواری کوچه های فرعی پر از سگ های ولگرد صبح بین ساعت ۶ الی ۷ جرات بدون ماشین بیرون از خونه اومدن رو‌نداریم واقعا وحشتناک این سگ ها گرسنه و ولگرد هستن