• یکشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032718452
  • خبرنگار : 71496

انهدام نفربر ۳ میلیون دلاری با راکت ارزان قیمت مقاومت

انهدام نفربر ۳ میلیون دلاری با راکت ارزان قیمت مقاومت

نفربر زرهی «تایگر» یکی از پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی است که این رژیم تولید آن را انقلابی در دنیای نفربرها دانسته و برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ از آن رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، این نفربر زرهی بیش از سه میلیون دلار قیمت دارد و به شکل تانک مرکاوا طراحی شده و قادر به حمل ۱۲ نفر و سه نفر اضافه در صندلی‌های جلویی است.

طبق گزارش صعیب العسا، خبرنگار شبکه الجزیره، این نفربر مجهز به مسلسل، خمپاره‌انداز، نارنجک‌انداز،  و بمب‌های دودزا است و قابلیت شلیک دو موشک را دارد.

به موجب گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، برآوردها حاکی از آن است که نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۲۹۰ خودروی زرهی از این نوع را در اختیار دارد.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس با وجود هزینه هنگفت و توانایی‌های بی‌نظیر این نفربر زرهی، روز گذشته توانست به یک راکت ضدزره ارزان قیمت یاسین ۱۰۵ آن را منهدم و منفجر کند. در این عملیات تمامی هشت نظامی سرنشین این نفربر زرهی کشته شده و در آتش سوختند.

همچنین وبگاه «آی نیوز ۲۴» عبری در گزارشی نوشت صبح شنبه پایگاه مهندسی نظامی «نیمرا» شاهد انفجار مهیبی بود که منجر به کشته شدن هشت سرباز شد و این امر به رکورد فجایع مربوط به نفربرهای زرهی از ابتدای جنگ اضافه شد.

براساس این گزارش، این حادثه به عنوان بخشی از سلسله رویدادهای جدی رخ داده در جریان مانورها اتفاق افتاد، از جمله انفجار پایگاه نظامی «گفعاتی مری»، همچنین حادثه‌ای که یک موشک ضد زره در ابتدای درگیری منطقه شهر غزه را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن ۱۱ سرباز شد و نیز حمله موشکی به نفربر زرهی نیمرا در خان یونس که جان چهار نیروی مهندسی را گرفت.

طبق این گزارش، مانند حوادث قبلی، سربازانی که سوار بر خودروی زرهی حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره یا بمب‌های دست ساز بودند، کشته شدند که با قدرت زیادی منفجر شد و نفربر زرهی پیشرفته را به تله مرگ تبدیل کرد. فرض بر این است که این مواد منفجره، از جمله مایعات، در صورت حمل و نقل به شیوه‌ای خاص و تحت قوانین ایمنی سختگیرانه، تحت تأثیر ارتعاشات یا انفجارهای قریب الوقوع قرار نمی‌گیرند.

ارتش اکنون بررسی خواهد کرد که آیا با تاکید بر جداسازی تا حد امکان بین نیروها و کانتینرهای مواد منفجره و مین، لشکر تایگر مواد منفجره را طبق قوانین و درس‌های آموخته شده در کاروان حمل کرده است یا خیر.

در این گزارش آمده است: این حادثه سوالات دشواری را در مورد پایبندی ارتش اسرائیل به رویه‌های ایمنی و تاکتیک‌های میدانی ایجاد می‌کند. تحقیقات برای اطمینان از رعایت همه پروتکل‌ها برای جلوگیری از چنین فجایعی در آینده ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha