• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403032516882
  • خبرنگار : 50225

امام جمعه اهواز:

تبلیغات انتخاباتی بزرگترین آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی امت اسلامی است

تبلیغات انتخاباتی بزرگترین آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی امت اسلامی است

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز گفت: تبلیغات انتخاباتی بزرگترین آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی امت اسلامی است و باید مورد توجه کاندیداها و هوادارانشان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۵ خردادماه) با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه‌های جامعه ایمانی و دینی استقرار سبک زندگی اسلامی است، سبکی که سعادت دنیوی و اخروی فرد و جامعه را تضمین می کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به روایاتی در مورد سبک زندگی اسلامی افزود: فهم صحیح و عمیق از دین، پایداری و استقامت در سختی‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی در امر اقتصاد و معیشت سه مولفه بالندگی انسان در زندگی و سبک زندگی اسلامی هستند.

موسوی‌فرد گفت: حقیقت فهم شناخت منوط به شناخت فقیه و امام است و وقتی انسان به معرفت و نصرت امام نائل شد، متوجه می‌شود سعادت حقیقی خود در جامعه دینی در تحقق اهداف امام معصوم است و باید برای این امر مهم سختی‌ها را تحمل کند. اصلی‌ترین شاخصه موفقیت در صبر، امید و نگاه روشن به آینده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به در پیش بودن عید قربان و عید غدیر خم بیان کرد: به مناسبت عید غدیرخم یک جشن محوری در محل کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستانی برگزار می‌شود تا پیام غدیر جهانی شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: زندگی ایشان بر سه پایه که نقش کلیدی در زندگی انسان ایجاد می‌کند، بوده است. مسئول‌سازی اسلام در برابر آسیب‌ها، ایجاد چارچوب ویژه شیعیان به عنوان مومنان و پاسداران بر میراث حقیقی، اسلام و احکام قران و همچنین آماده‌سازی برای به دست گرفتن اسلام محمدی این سه پایه بوده‌اند.

وی افزود: روز عرفه و عید قربان را در پیش داریم. عرفه روز بسیار سرنوشت‌سازی است و باید خود را برای خودسازی آماده کنیم.

موسوی‌فرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: شرایط برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم است و حالا که فرصت ایجاد شده است باید مراقب تهدیدات باشیم. البته دشمن کور خوانده است زیرا امت اسلامی هوشیار و با بصیرت است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: دو مطالبه جدی مقام معظم رهبری در این خصوص، حضور حداکثری و انتخاب اصلح است. بنابراین باید فرد برای شرکت در انتخابات تبلیغ و ترویج کنند. در صورتی اقتدار این نظام بیشتر خواهد شد که رئیس جمهوری با آرای حداکثری انتخاب شده باشد زیرا در این صورت می‌تواند با اقتدار در مجامع و عرصه‌های مختلف بین‌المللی و داخلی حضور پیدا کند. حضرت آقا برای هر انتخابات ۱۸ شاخصه را تعیین کرده است که باید مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تبلیغات انتخاباتی بزرگترین آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی امت اسلامی است و باید مورد توجه کاندیداها و هوادارانشان قرار بگیرد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در تبلیغات انتخابات باید اخلاق اسلامی حاکم باشد و تبلیغات جذاب با رعایت اخلاق انجام شود. حدود الهی باید رعایت شود و بی‌انصافی و فرافکنی نشود و برای دنیای دیگران، آخرت خود را خراب نکنیم. همچنین باید مراقب تبعات سخنان در فضای حقیقی و مجازی باشند.

وی افزود: هواداران توجه کنند دو قطبی‌سازی در انتخابات سم است و دشمن در این زمینه تلاش می‌کند. این کاندیداها سرمایه‌های انقلاب هستند و حضرت آقا فرموده است آبرو و حیثیت این افراد را لکه‌دار نکنید و اخلاق و تقوا را مدنظر قرار دهید. اگر کسی ولو کنایه‌ای به کسی بزند، شک نکند که تابع رهبری نیست.

امام جمعه اهواز گفت: بحث جمعیت، ازدواج آسان و حجاب و پوشش همچنان مطالبه جدی حضرت آقا هستند. الحمدالله وضعیت درمورد حجاب بسیار بهتر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha