• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032516836
  • خبرنگار : 71415

درخواست مدودف برای کارزار آسیب حداکثری در پاسخ به تحریم‌های غرب

درخواست مدودف برای کارزار آسیب حداکثری در پاسخ به تحریم‌های غرب

رئیس‌جمهور سابق روسیه تاکید کرد غرب علیه کشورش «جنگ بی‌ قاعده» اعلام کرده و مسکو نیز باید از هر فرصتی برای وارد کردن «آسیب حداکثری» به کشورهای غربی استفاده کند.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف»، رئیس جمهور سابق و معاون فعلی رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به دور جدیدی از تحریم‌هایی که واشنگتن اوایل هفته جاری علیه مسکو اعلام کرد خواستار بهره‌برداری از هر گونه ضعف آمریکا و متحدانش با هدف تضعیف آنها و محدود کردن زندگی شهروندان آنها شد.

به نوشته وبگاه «راشا تودی»، مدودف در پستی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد نوشت: «آیا آنها نگران هستند که ما تسلیحاتمان را به دشمنان جهان غرب منتقل کنیم؟ ما باید همه نوع سلاح به غیر از سلاح‌های هسته‌ای را برای آنها بفرستیم! آیا آنها نگران به راه‌ افتادن هرج  و مرج و موج گسترش جرایم در شهر های بزرگ هستند؟ ما باید به اختلال ایجاد کردن برای مقام‌های شهری آنها کمک کنیم!»

این مقام ارشد کرملین هشدار داد روسیه ممکن است جنگی در فضا را کلید بزند و یک کارزار جنگ روانی را علیه شهروندان غربی به راه بیندازد تا آنها «زیر پتوهایشان در خانه‌های راحتشان بلرزند» و همچنین می‌تواند یک سونامی از اخبار دروغ را ایجاد کند «تا زندگی آنها را تبدیل به یک کابوس بی‌پایان کرده و آنها دیگر نتوانند تمایزی میان واقعیت و شدیدترین موهومات قایل شوند.»

مدودوف ادامه داد: «مسکو باید زیرساخت‌های انرژی، صنایع، حمل‌ونقل و خدمات اجتماعی و بانکداری آنها را نابود سازد و ترس فروپاشی قریب الوقوع تمامی زیرساخت‌های حیاتی را به آنها تزریق کند.»

آمریکا در جریان جدیدترین دور تحریم‌هایش علیه روسیه بخش‌های فلزات، انرژی، معدنکاری و بخش مالی این کشور را هدف قرار داد. واشنگتن در پی این اقدام همچنین بازار بورس سهام مسکو را مجبور ساخت تمامی مبادلات تجاری بر مبنای ارزهای دلار و یورو را معلق کند.

راشاتودی نوشت این یکی از بزرگترین تحریم‌هایی بوده که آمریکا از زمان شروع عملیات نظامی ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین علیه مسکو اعمال کرده و طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا بر تجارتی به حجم ۱۰۰ میلیون دلار میان روسیه و شرکای خارجی آن تاثیر خواهد گذاشت.

مدودف در پست خود در شبکه‌های اجتماعی درخواست راه انداختن کارزار وارد کردن «آسیب حداکثری» به غربی‌ها به جای نادیده گرفتن فشارهایشان شده و از شهروندان روسیه خواست این کارزار را عملی سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha