• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032416442
  • خبرنگار : 71974

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

شهادت کمال مطلوب هر انسان حقیقت یاب است

شهادت کمال مطلوب هر انسان حقیقت یاب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خداوند برای حیات جاودان شهادت را قرار دارد. شهادت کمال مطلوب هر انسان حقیت یاب است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: این ما نیستم که برای شهدا مراسم برگزار کردیم بلکه شهدا اجازه ذکر و خیرشان را می دهند و توفیق در انجام کار خیر آن نصیب ما شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: پس از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ با مباحث و تحلیل‌هایی در خصوص تغییر نسل مواجه شدیم و بحث‌هایی در خصوص نسل «زد» که بر اساس فرهنگ و دنیای غرب تربیت شدند، مطرح شد نسلی که به دنبال توانایی خود است و توجهی به دیگران ندارد.

وی افزود: مطابق فرهنگ غرب توانایی دیدن دیگری از نسل «زد» گرفته شده این کارکرد نسل بر اساس تحولات غرب است، این‌ها نسلی از غرب است که پس ا ز جنگ جهانی و تحولات آن مجموعه ای از انسان ها را تربیت کرده است که نسل انقلاب اسلامی را داریم.

طهرانچی با بیان اینکه نسل انقلاب مربوط به دهه ۴۰ است، اظهار کرد: در قیام ۱۵ خرداد نسل دهه ۴۰  حضور داشتند، زمانی که از امام راحل در خصوص سربازانش سوال پرسید ایشان فرمودند که سربازان من در گهواره هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تغییر نسل پس از انقلاب بیان کرد: بعد از سال ۵۷ نسل دیگری را داریم که تا سال ۶۸  و در دوران دوران دفاع مقدس به دنیا آمدند. این نسل از جنگ خاطره‌ای ندارند و فضای مجاهدت و نوع تربیت خانواده‌ها در ایام بر پایه قناعت پدر و مادر  استوار است.

وی بیان کرد: شروع  نسل سوم مصادف  بود با پایان جنگ و عده ای شعار  توسعه  دادند و  عدالت اجتماعی را فدای توسعه کردند.

طهرانچی افزود: از سال ۶۵ تا ۸۴ شاهد نسلی هستند که در این مقطع به دنیا آمدند و گروهی به سمت رفاه رفتند و گروهی معتقد به انقلاب اسلامی.

طهرانچی با اشاره به تفاوت دو نسل از نسل چهارم بیان کرد: در نسل چهار شاهد دو نسل انقلابی عدالتخواه که خروجی  آن شهید حججی بود، بودیم. در نسل چهارم حماسه آفرینان مدافع حرم و عدالت خواه بودند که عده‌ای نیز در تحت تاثیر فضای مجازی و اندیشه‌های غربی در مقابل این جریان ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید برای هردو نسل برنامه داشته باشد، عنوان کرد: انسان چهار مقصد دانایی، ثروت، علم و حیات را در مسیر خود می بیند و بر اساس جهان بینی نگاهی متفاوت به این چهار رکن دارد؛ بعضی کف و بعضی روی آب را می بینند.

طهرانچی عنوان کرد: انقلاب اسلامی آنقدر زلال است که اگر انسان به مفاهیم آن آگاهی پیدا کند، دیگر مشتری مغازه دیگری نمی شود.

وی معتقد است بر اساس تربیت امروز جوان می خواهد به یکباره ثروتمند شود و در تفکرات آن رزاق بودن خداوند را نتوانستیم نهادینه کنیم این نسل به هوش مصنوعی، ارز دیجیتال اعتقاد دارد که می تواند انسان را تسخیر کند در حالی که مطابق آیات، انسان خلیفه الله است.

طهرانچی با بیان اینکه خداوند به پیامبر می گوید تو نمی توانی تمام قوم خود را هدایت کنی، پس این عیب نیست، تصربح کرد: خداوند این اختیار را به مردم داده است که خود انتخاب کنند که در کدام سمت بایستند.

وی افزود: در اصل حاکمیت اسلامی مهم است و مهم این است که این فضا توسط چه کسی اداره می شود و باید مسئولان  و حاکمان بنیان انقلاب اسلامی را با همه وجود قبول داشته باشند.

طهرانچی بیان کرد :روزی برای این کسانی که در معرض هجرت و جهاد قرار می گیرند، رزق حسنه است و اساسا حیات آنها ترجیح حیات آخرت به دنیا. در این دنیای شلوغ که تمدن غرب زیست آرایی کرده جهاد نجات بخش است. مرگ بزرگترین دغدغه انسان است و از دست دادن نزدیکان با مرگ.

وی با بیان اینکه خداوند برای حیات جاودان شهادت را قرار دارد و همه می می میرند مگر شهید، عنوان کرد: کمال مطلوب هر انسان حقیت یاب شهادت است و شهدا زندگان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha