• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403032416223
  • خبرنگار : 71588

مشاور هنیه: توپ در زمین اسرائیل است نه حماس

مشاور هنیه: توپ در زمین اسرائیل است نه حماس

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر پافشاری این جنبش بر توقف جنگ و خروج اشغالگران از غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خاطرنشان کرد: پاسخ ما به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس مطابق با اصول و مبانی اصلی ذکر شده در قطعنامه اخیر شورای امنیت است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطنی «سما»، النونو در ادامه افزود: واشنگتن به موضع جانبدارانه خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا از آغاز جنگ همچون وزیر خارجه رژیم اشغالگر سخن می‌گوید. بلینکن در مواضع خود بی‌طرفانه رفتار نمی‌کند و طرفی که مخالف آتش‌بس است رژیم صهیونیستی است.

مشاور هنیه با تاکید براینکه این جنبش با میانجی‌ها و طرح‌های پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه تعاملی مثبت داشته‌، تاکید کرد: موضع ما در قبال توقف کامل جنگ و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه کاملا واضح و روشن است.

النونو ادامه داد: به سرانجام رسیدن مذاکرات در گرو جدیت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرای توافق خواهد بود. ما خواستار ضمانت‌هایی از سوی میانجی‌ها و بندهایی واضح و روشن هستیم که قابل تفسیر نباشد. ما خواهان حصول یک توافق کامل و پیوسته در سه مرحله هستیم تا دشمن نتواند از آن طفره‌ برود.

وی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان این است تا جنگ را متوقف کند تا اسرای خود را آزاد سازد سپس دوباره جنگ را مجددا ازسر بگیرد. توپ در زمین رژیم صهیونیستی است نه حماس و نتانیاهو مسؤول ممانعت از دستیابی به توافق است.

این مقام جنبش حماس اظهار داشت : هیچ درخواستی رسمی از دولت آمریکا در رابطه با آزادی اسرای آمریکایی دریافت نکردیم.

طاهر النونو با تاکید براینکه هیچ اختلافی میان رهبران حماس در داخل و خارج وجود ندارد و وحدتی کامل در موضع این جنبش وجود دارد، تصریح کرد: آنچه در مورد مخالفت یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه با مذاکره منتشر شده، شایعه‌ای بی‌پایه و اساس و کذب است.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه دوشنبه شب با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و جنبش حماس از آن استقبال کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha