• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403032416197
  • منبع : نمایندگی زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

واریز زکات فطره جمع‌شده در عید فطر به حساب نیازمندان موجب اعتمادسازی مردم می‌شود

واریز زکات فطره جمع‌شده در عید فطر به حساب نیازمندان موجب اعتمادسازی مردم می‌شود

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: جمع‌آوری زکات در روز عید فطر و واریز آن به حساب نیازمندان موجب اعتمادسازی بین مردم شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، آیت‌الله علی خاتمی در دیدار با مدیرکل اجرایی زکات کشور، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در خدمت‌رسانی به نیازمندان فکر توحیدی دارد و خوشبختانه در مدت فعالیت این نهاد شاهد اقدامات ارزشمندی در فقرزدایی هستیم.

وی افزود: جمع‌آوری زکات فطره که طی چند سال گذشته با کمک مساجد و بانک‌ها در استان زنجان انجام و به مردم نیازمند تحویل داده شد اقدام بسیار خوبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات در روز عید فطر و واریز آن به حساب نیازمندان موجب اعتمادسازی بین مردم شد، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از مصارف فقرا یک ریال هم مجوز هزینه کرد در بخش کارکنان و سایر امور جاری این نهاد را ندارد و از ابتدای فعالیت کمیته امداد موضوع بر این روال بوده است.

خاتمی بابیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های زیادی برای پرداخت زکات از سوی مردم در شهرها و روستاها دارد، تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان در زمینه زکات ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: فتوای اکثر علما این است که باید اولویت فطریه معیشت نیازمندان باشد و باید بر همین اساس عمل شود.

وی  تصریح کرد: طی سال‌های گذشته هماهنگی خوبی در بحث توزیع زکات فطره بین نیازمندان در استان به وجود آمد.

خاتمی بر تقویت و تبیین فرهنگ پرداخت زکات تأکید کرد و افزود: باید برای تحقق این امر مهم از ظرفیت مبلغان استفاده شود.

در ادامه نیز مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جمع آوری زکات در استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که تحقق ۲۴۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

روح اله صالحی با اشاره به جمع‌آوری ۶۰ میلیارد تومان زکات در استان طی سال گذشته، افزود: بر اساس آمار و ۹۳ درصد در حوزه محرومان و ۷ درصد در امور عام المنفعه هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha