• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032315986
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل میراث فرهنگی استان مطرح کرد

بازارچه صنایع دستی، نیاز اساسی هنرمندان غرب مازندران

بازارچه صنایع دستی، نیاز اساسی هنرمندان غرب مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ایجاد بازارچه دائمی را نیاز اساسی هنرمندان صنایع دستی غرب مازندران دانست و گفت: از همه مسئولان تقاضا دارم با ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی دغدغه هنرمندان را حل کنند تا تولیدکنندگان نگران بازار فروش نباشند.

حسین ایزدی امروز (۲۳ خرداد ماه) در همایش هفته صنایع دستی و تجلیل از برترین‌های این حوزه در استان مازندران که در سالن همایش‌های بندر نوشهر برگزار شد، این همایش‌ها را گام مهمی در راستای تشویق و ارتقای هنرمندان دانست و افزود: ایجاد فروشگاه صنایع دستی از مشکلات هنرمندان در این عرصه است.

وی ادامه داد: در گذشته، فروشگاه‌های صنایع دستی زیر نظر صنف بودند؛ اما وقتی صدور مجوز با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد نظارت بهتری انجام می‌شود. اکنون صدور مجوزها با میراث فرهنگی است، نظارت بر ارائه کالاهای ایرانی در این فروشگاه‌ها و معاف از مالیات از صدور مجوز توسط اداره میراث فرهنگی انجام می‌شود.

ایزدی ایجاد بازارچه دائمی را نیاز اساسی هنرمندان صنایع دستی غرب مازندران دانست و بیان کرد: بیمه هنرمندان یکی از دغدغه‌ها بود که در سه سال اخیر در حال انجام بوده است.

او به محدودیت سنی برای بیمه کردن در این حوزه اشاره کرد و افزود: در تعامل با اداره کل تامین اجتماعی استان، محدودیت‌های ظرفیتی برداشته شد. هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی شامل بیمه می‌شوند.

بازارچه صنایع دستی، نیاز اساسی هنرمندان غرب مازندران

در ادامه، حسین متاجی مدیر اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نوشهر با بیان اینکه صنایع دستی و تولید محصولات چوبی، نمد، گلیم و ... مکملی در کنار گردشگری در شهرهای غرب مازندران است، اظهار کرد: صنعتگران نیاز به ایجاد بازارچه دارند.

وی به شهرک صنعتی در روستای آبندانک نوشهر اشاره کرد و گفت: به ۲۰۰۰ مترمربع زمین در شهرک صنعتی برای تولید و عرضه صنعتگران نیاز است.

متاجی با تاکید بر اینکه وظیفه ساختار اداری، شناسایی فرصت‌های صنایع چوبی است، گفت: فروش محصولات صنایع دستی توسط افراد پاکستانی به قیمت پایین از جمله دغدغه‌هاست. با اصلاح شیوه‌های تولید در رقابت‌پذیری محصولات صنایع دستی با محصولات مشابه خارجی و تبلیغات فروش، بازار خوبی خواهیم داشت.

متاجی با بیان اینکه در حوزه دانش‌بنیان، دغدغه صنعتگران برندسازی است، افزود: به علت هزینه‌های زیاد، به برنامه مناسب نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha