• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032315943
  • خبرنگار : 50645

مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شهید مدنی تبریز آماده ارائه خدمات

مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شهید مدنی تبریز آماده ارائه خدمات

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز با اشاره به اینکه مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این بیمارستان آماده ارائه خدمات به بیماران شمالغرب کشور و کشورهای همسایه است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در این مرکز فراهم شده است.

دکتر علی کریمیان امروز، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز برای بیمارانی که به درمان دارویی جواب نداده‌اند از طریق سلول درمانی خدمات ارائه خواهد داد که دارای بخش های درمانگاهی، اتاق تمیز، آزمایشگاه و بخش تحقیقات و پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی کامل این مرکز نیازمند حمایت خیرین هستیم، ادامه داد: هزینه سلول درمانی در ایران به مراتب پایین‌تر از دیگر کشورهاست که راه اندازی کامل این مرکز میتواند به درآمدزایی بیمارستان کمک کند.

مسئول مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیمارستان شهید مدنی تبریز نیز گفت: مساحت این مرکز ۷۰۰ متر مربع  می باشد که ۲۳۵ متر مربع آن برای اتاق تمیز و ۸۰ متر مربع  برای درمانگاه اختصاص دارد.

دکتر حامد ولی‌زاده  افزود: تجمیع بخش های اتاق تمیز و تولید سلول های بنیادی، آزمایشگاه  و درمانگاه در یک جا  یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مرکز است و سلول‌های بنیادی تولید شده پس از آزمایش در درمانگاه برای بیماران تجویز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سلول درمانی هیچ عارضه‌ای برای بیمار ندارد و تضمین ۱۰۰ درصدی برای دریافت پاسخ نیز ندارد، ادامه داد: زیر ساخت لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز فراهم شده تا با تولید سلول‌های بنیادی و تجهیز آن به بیماران فعالیت خود را ادامه دهند.

 ولی زاده با اشاره به اینکه بیماران هزینه تولید سلول بنیادی را به شرکت های دانش بنیان پرداخت میکنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیمارستان شهید مدنی هیچ دخالتی در تولید و فروش سلول‌های بنیادی نخواهد داشت و این امر بر عهده شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این مرکز است.

این فوق تخصص بیماری های ریه گفت: با توجه به ارزان بودن هزینه درمان سلول‌های بنیادی که ناشی از فراهم شدن زیر ساخت‌ها از سوی دولت و به کارگیری دانش اساتید ایرانی است، ارزآوری از طریق درمان سلول‌های بنیادی امکان پذیر است.

وی گفت: تاکنون ۵ شرکت دانش بنیان برای فعالیت در زمینه سلول درمانی با این مرکز قرارداد بسته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha