• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403032315853
  • خبرنگار : 50188

اهداکنندگان خون در رفسنجان تجلیل شدند

اهداکنندگان خون در رفسنجان تجلیل شدند

ایسنا/کرمان به‌مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون، امروز ۲۳ خرداد ماه طی آیینی در مرکز شهید ستاری رفسنجان با حضور مسئولان از اهداکنندگان خون تجلیل به عمل آمد.

فرماندار شهرستان رفسنجان در این مراسم با قدردانی از اهداکنندگان خون و دست اندرکاران پایگاه انتقال خون که فرآورده‌های خونی را در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهند، اظهار کرد: کمبودهایی همچون مطالبه مردمی و ادارات، اتوبوس سیار اهدای خون در رفسنجان احساس می‌شود.

حسین رضایی افزود: در این خصوص اعتبار اولیه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال را تهیه و در اختیار پایگاه قرار خواهیم داد و برای مابقی بودجه مورد نیاز خرید اتوبوس سیار هم از نهادهای مختلف کمک خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: دلیل مصرف زیاد خون در استان به خصوص در شهرستان رفسنجان، وجود راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی نامناسب است که باعث تصادفات و حوادث ترافیکی و مجروحیت افراد می‌شود  که نیازمند بودجه‌هایی برای ساماندهی راه‌ها جذب و به کار گرفته شود.

رضایی تصریح کرد: علاوه بر اینکه خون اهدایی در مراکز درمانی شهرستان رفسنجان مصرف می‌شود، مازاد آن هم به مراکز درمانی شهرستان‌های مختلف استان کرمان ارسال می‌شود.

فرماندار رفسنجان گفت: همچنین از دیگر نیازهای پایگاه انتقال خون شهرستان، سانتریفیوژ، ساخت سردخانه نگهداری پلاسما است که در در این راستا در جذب کمک‌ها از نهادهای مختلف تلاش خواهیم کرد.

مدیر پایگاه انتقال خون رفسنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه اهدای خون تبلور اهدای زندگی و مهربانی است، گفت: سالانه ۲۳ هزار واحد خون در رفسنجان اهدا می شود و سال گذشته دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۷ واحد خون توسط اهداکنندگان خون در کشور اهدا شد که رشدی معادل ۴.۷ درصد نسبت به سال گذشته داشته است.

مهدی محمدحسینی ادامه داد: در رفسنجان رشد اهدای خون در سال قبل نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵ درصد بود.

وی شاخص اهدای خون در کشور را ۲۷.۲۸ عنوان و بیان کرد: در رفسنجان این شاخص ۳۹ است یعنی از هر ۱۰۰۰ نفر ۳۹ نفر خون خود را اهدا می‌کنند که نسبت به شاخص کشوری بالاست.

مدیر پایگاه انتقال خون رفسنجان شاخص اهدای خون مستمر کشوری و شهرستان رفسنجان را  به ترتیب ۵۴.۳۵ و ۶۰.۶ عنوان کرد و شاخص دیگر در حوزه اهدای خون را شاخص اهدای خون بانوان برشمرد و گفت: متاسفانه این شاخص در کشور ۴.۴۲ و در رفسنجان ۴.۲ است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا بانوان هم در امر اهدای خون پای کار بیایند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از اهداکنندگان خون مستمر و دیگر اهداکنندگان با لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha