• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032315764
  • خبرنگار : 50180

یک مشاور مدرسه:

در بحث اوقات‌ فراغت فرزندانتان چشم‌ و هم‌چشمی نکنید

در بحث اوقات‌ فراغت فرزندانتان چشم‌ و هم‌چشمی نکنید

ایسنا/کرمانشاه یک مشاور مدرسه از خانواده‌ها خواست در بحث غنی سازی اوقات‌فراغت فرزندان خود چشم‌ و هم‌چشمی نکنند و با توجه به نظر و خواست فرزندانشان برای اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی کنند.

محمد صفدری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خانواده‌ها در برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید با فرزندانشان همراه باشند، گفت: بهترین برنامه‌های اوقات فراغتی برای دانش‌آموزان برنامه‌هایی است که به خواست و علاقه خود آنها برنامه‌ریزی شده باشد.

وی تاکید کرد: برنامه‌های اوقات فراغت زمانی می‌تواند در یک دانش‌آموز کارایی داشته باشند که متناسب با تیپ شخصیتی و ویژگیهای روحی، روانی، جسمی و علائق او انتخاب شده باشد، لذا خانواده‌ها باید با هماهنگی خود دانش‌آموزان برای غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در فصل تابستان برنامه‌ریزی کنند.

این مشاور مدرسه ادامه داد: ملاک و معیار اکثر دانش‌آموزان در انتخاب برنامه‌ها در فصل تابستان این است که در برنامه‌های شاد و لذت‌بخش شرکت کرده و ترجیحا در کنار دوستانشان باشند، لذا خانواده‌ها با در نظر گرفتن این معیارها می‌توانند بهترین گزینه را برای غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندانشان با خواست و نظر خود آنها انتخاب کنند.

صفدری اضافه کرد: خانواده‌ها باید قبل از اینکه از کودکان و نوجوانان بخواهند نظر خود را در مورد حضور یا عدم حضور در یک کلاس یا برنامه خاص بگویند، آنها را با جزئیات کاری که می خواهند انجام دهند آشنا کرده، سپس از آنها در مورد علاقه داشتن یا نداشتن به آن برنامه نظرخواهی کنند. 

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده‌ها با استفاده از تکنیک‌های استعدادیابی می‌توانند استعداد فرزندان خود را شناسایی کنند، گفت: خانواده‌ها بعد از استعدادیابی می‌توانند بر مبنای استعدادهایی که فرزندانشان دارند، برای غنی سازی اوقات فراغت آنها در فصل تابستان بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشند.

 صفدری سپس با بیان اینکه برنامه‌ها و یا کلاس‌های تیمی می‌توانند گزینه‌های خیلی خوبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان باشند، گفت: مزیت بازی‌ها و فعالیت‌های تیمی مثل کلاس‌های فوتبال یا دیگر ورزش‌های تیمی در این است که کودک یا نوجوان حین این فعالیت‌ها شیوه‌های ارتباط با اطرافیان خود را هم آموخته و نحوه تعامل با دیگران را هم یاد می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تابستان فرصت خیلی خوبی برای تقویت نقاط ضعف دانش‌آموزان است، گفت: به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی در طول سال تحصیلی در درسی مثل ریاضی یا زبان یا هر درس دیگری ضعیف بوده، خانواده او می‌توانند با برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام فرزندشان در یک کلاس تقویتی مرتبط با نقاط ضعف او برای تقویت فرزندشان برنامه‌ریزی کنند.

وی اشاره‌ای هم به اصرار برخی از اولیا برای ثبت‌نام فرزندانشان در کلاس‌هایی که فرزندشان تمایلی به حضور در آنها را ندارد، داشت و گفت: موارد خیلی زیادی وجود دارد که کودک یا نوجوان هیچ تمایلی به حضور در یک کلاس خاص ندارد، اما والدین او صرفا از روی چشم و هم‌چشمی می‌خواهند به زور او را سر آن کلاس خاص بفرستند، لذا به جد توصیه می‌شود خانواده‌ها از تحمیل نظر خود به فرزندانشان صرف نظر کرده و دنبال چشم و هم‌چشمی با دیگران و یا رسیدن به آرزوهای دست نیافته خود در فرزندانشان نباشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha