• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032315706
  • خبرنگار : 71612

ورود غیرقانونی صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی/ اردن محکوم کرد

ورود غیرقانونی صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی/ اردن محکوم کرد

صدها شهرک‌نشین صهیونیست امروز -چهارشنبه- برای برپایی مراسم یهودی «عید پنجاهه» یا «پنطیکاست» به صحن‌های مسجدالاقصی در قدس شرقی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، اداره اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد ۵۹۰ شهرک‌نشین و افراطی یهودی تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر قدس به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس همچنین خبر داده از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۱۲۰ هزار شهرک‌نشین به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجد الاقصی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی فلسطینی «وفا» نوشت شهرک‌نشینان صهیونیست به مناسبت عیدی یهودی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند و مراسم تلمودی را انجام دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین به‌عنوان بخشی از محدودیت‌ها، از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی جلوگیری کردند و راه‌های منتهی به مسجد الاقصی را بستند تا به شهرک‌نشینان اجازه ورود به مسجد را بدهند.

وزارت امور خارجه اردن روز چهارشنبه تجاوزات مستمر و فزاینده شهرک نشینان افراطی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات تحریک آمیز مستمر شهرک نشینان، وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در قدس اشغالی و مقدسات آن را نقض می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: «مسجد الاقصی با تمام مساحتش یک منطقه مقدس و محل عبادت مسلمانان است و اسرائیل هیچ حاکمیتی بر آن یا بر بیت المقدس شرقی ندارد.»

در این بیانیه از رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر خواسته شده است تا به نقض مسجد الاقصی و حرم قدس شریف پایان دهد و به آن احترام بگذارد.

اردن همچنین بر لزوم احترام به اختیارات اداره اوقاف قدس و امور الاقصی وابسته به وزارت اوقاف اردن تاکید کرد که دارای اختیارات انحصاری است.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفت اکتبر ارتش این رژیم عملیات‌ها و یورش‌های خود را به کرانه باختری افزایش داده است که منجر به شهادت ۵۴۴ نفر از جمله ۱۳۳ کودک و زخمی‌شدن بیش از ۵۲۰۰ نفر دیگر در کرانه باختری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha