• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032315604
  • خبرنگار : 50006

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی:

اولویت اصلی کمیته امداد، خرید از طرح‌های دانش بنیان است

اولویت اصلی کمیته امداد، خرید از طرح‌های دانش بنیان است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی، اولویت اصلی کمیته امداد را خرید از طرح‌های دانش بنیان عنوان کرد.

کریم پرویزی در اختتامیه جشنواره رویش با محوریت معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اهر، گفت: در راستای حمایت تسهیلات و خرید از طرح‌های دانش بنیان، هر طرح و ایده‌ای که بتواند نیازهای کمیته امداد را برطرف نماید استفاده و خریداری خواهد شد و کمیته نیز برای طرح‌های دانش بنیان تسهیلات حمایتی دارد.

وی برگزاری جشنواره رویش با محوریت معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته مرکز رشد واحدهای فناور اهر و سایر رویدادهای مشابه را در راستای تولید ایده‌ها و طرح های خلاقانه‌ای برشمرد که در مرحله اول وارد بازار نواوری و فعالیت کمیته امداد شود و در مرحله بعد مورد حمایت قرار گیرند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در مسیر توانمندسازی خانواده های تحت پوشش سعی دارد با اجرای طرح‌های پردرآمد و کم هزینه، فعالیت‌هایی را برای مددجویان ایجاد کند که در این مسیر افرادی که بتوانند طبق شرایط کمیته امداد کار کنند تسهیلات حمایتی دریافت خواهند کرد.

وی از مشارکت حدود ۴۱ درصدی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته برای ایجاد فرصت شغلی در کشور خبر داد و گفت: این حجم از فعالیت کمیته امداد در زمینه ایجاد فرصت های اشتغال در کشور که خود نیز نهاد حمایتی است بسیار قابل اهمیت می باشد.

پرویزی همچنین افزود: طبق آمار ۹۴ درصد طرح های اجرا شده توسط معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال حاضر جاری و فعال می‌باشند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اشباع شدن طرح‌های خانگی خصوصا برای زنان بی سرپرست و مددجویان کمیته امداد امروز بحث ایده‌های خلاقانه و طرح‌های دانش بنیان و فناوری که بتوانند کمک حال مددجویان در راستای فعالیت‌های مهارتی باشد بسیار مورد توجه است و کمیته امداد آمادگی دارد رویدادهایی دانشگاهی و ارگان‌های مختلف که موازی با فعالیت های کمیته امداد باشد حمایت کند و در این راستا نیز ایجاد رویداد روستا دوست با محوریت کسب و کار و اشتغال مددجویان در روستاها برنامه ریزی شده است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از اختصاص تسهیلات با نرخ ۴ درصدی و باز پرداخت ۳ ساله برای فناوران مستقر در پارک علم و فناوری استان خبر داد.

مهدی زینالی گفت: در کنار تسهیلات حمایتی پارک علم و فناوری از شرکت‌های فناور و دانش بنیان، کارگزار تجاری ساز نیز که متشکل از کارگزاران بخش‌های خصوصی هستند به صورت اسپانسر با شرکت ها قرارداد بسته و هروقت محصول شرکت‌ها نهایی و به بازار فروش انتقال یابند، بسته به نوع فناوری و محصولات شرکت‌ها به صورت شریک قراداد انعقاد می‌شود.

وی افزود: در این راستا نیز به تازگی فراخوان اعلام گردیده است تا بتوانیم محصولاتی را که تولید می‌شود به سایر کشورها صادر نماییم که کشورهای روسیه، چین و ترکیه به عنوان هدف این موضوع مورد توجه می‌باشد و با ورود این کارگزاران صادراتی کار جدی تر پیش خواهد رفت.

وی از دیگر موارد حمایتی را بسته‌های تشویقی نمایشگاهی برشمرد و گفت: این بسته‌های تشویقی پارک علم و فناور تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای شرکت‌های دانش بنیان و برای واحدهای فناور بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه از بازدید ۸شرکت فناور استان آذربایجان شرقی از پالایشگاه و پتروشیمی بندرعباس خبر داد و افزود: این شرکت های فناور در راستای معرفی محصولات و همکاری در برخی قسمت‌های پالایشگاه و پتروشیمی انجام شده است.

زینالی در خصوص ارزیابی دانش بنیان نیز گفت:شرکت‌های دانش بنیانی که زیر ۵۰ میلیارد ریال فروش داشته باشند ارزیابی آنها توسط پارک علم و فناوری انجام می‌شود که این امر علاوه بر سرعت بخشی به کارها باعث حمایت بهتر از شرکت‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه‌ها خواهد شد.

وی همچنین از معافیت مالیاتی شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناور و مراکز رشد خبر داد و گفت:با توجه به مکاتبات و حمایت‌هایی که اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان انجام داد نظر مثبت این اداره کل در راستای حمایت از شرکت‌ها با معافیت مالیاتی برای شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد اعلام گردید.

اولویت اصلی کمیته امداد، خرید از طرح‌های دانش بنیان است

اولویت اصلی کمیته امداد، خرید از طرح‌های دانش بنیان است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha