• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403032315425
  • خبرنگار : 71145

بزرگترین حمله موشکی مقاومت لبنان به مواضع اشغالگران/ قطع شدن برق الجلیل و وقوع آتش‌سوزی گسترده

بزرگترین حمله موشکی مقاومت لبنان به مواضع اشغالگران/ قطع شدن برق الجلیل و وقوع آتش‌سوزی گسترده

شبکه‌های عربی و رسانه‌های صهیونیست بار دیگر امروز-چهارشنبه- از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در صفد، طبریا و شهرک‌های دیگر در الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. مقاومت لبنان نیز در بیانیه‌هایی مسؤولیت حملات به مقرهای صهیونیست‌ها را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گزارش داد که ۲۵ تیم آتش نشانی و هشت هواپیما به اطفای حریق ناشی از شلیک‌های موشک از لبنان پرداختند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، آتش سوزی گسترده در جنگل بیریا در نزدیکی صفد رخ داد و ۱۲ تیم آتش نشانی در کنار هواپیماها در حال خاموش کردن آتش هستند.

اسکای نیوز نیز نوشت به دلیل حملات موشکی مقاومت لبنان برق سراسر الجلیل قطع شده است.

همچنین رسانه‌های عبری افزودند شهرداری حیفا تصمیم گرفته پناهگاه‌ها را باز کند.

پیشتر خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار چهار بار پیاپی در کمتر از ۱۰ دقیقه در «صفد»، «طبریا»، «روش بینا» در الجلیل علیا به صدا درآمدند.

به گفته این خبرنگار، آژیرهای خطر برای اولین بار از ماه اکتبر در طبریا به صدا درآمده‌اند.

رادیو ارتش اشغالگر نیز در تایید این خبر گزارش داد حزب‌الله لبنان برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ به طبریا موشک شلیک کرده است.

براساس گزارش رسانه‌های عبری زبان، صدای انفجارهای پیاپی به دلیل رهگیری‌های موشکی از مناطق مختلف در الجلیل علیا و الجلیل پایین به گوش می‌رسید.

این رسانه‌ها افزودند یک کارخانه در «سعسع» در الجلیل علیا مستقما هدف قرار گرفت. همچنین بر اثر شلیک موشک در تقاطع حانینا در جنوب صفد یک حریق رخ داد.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیست، آژیرهای هشدار در ۳۲ شهرک در شمال تا صفد و طبریا شنیده شدند.

رادیو ارتش اشغالگر ادامه داد ۱۷۰ موشک از جنوب لبنان به صفد، طبریا و اطراف آن در عرض چند دقیقه شلیک شد.

خبرنگار المیادین نیز که در جنوب لبنان حضور دارد، گفت موجی از موشک‌ها از سمت لبنان شلیک شدند، بسیار زیاد بودند و تعدادشان بیش از ۱۰۰ موشک بود.

به گفته او، صدای آژیرهای هشدار الجلیل متوقف نمی‌شدند و مدام شنیده می‌شدند و صدای انفجارهایی نیز در سراسر الجلیل شنیده می‌شد.

این خبرنگار این موج از حملات را بزرگترین حمله موشکی از لبنان از زمان آغاز جنگ غزه از لحاظ نوع و تعداد موشک ارزیابی کرد که حدود نیم ساعت طول کشید.

خبرنگار الجزیره نیز با اشاره به شلیک ۵۰ موشک به اصبع الجلیل و الجلیل علیا، گفت موشکی به سمت مقر نظامی صهیونیست‌ها در مزارع اشغالی شبعا در لبنان شلیک شد.

رسانه‌های صهیونیست نیز گزارش دادند موشک‌های ضد زره به مواضع ارتش اشغالگر در مزارع شبعا شلیک شد. شورای منطقه‌ای «ماروم الجلیل» گفته شهرک نشینان در منطقه خط درگیری تا اطلاع ثانوی در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند.

همچنین شورای منطقه‌ای «ماروم هگلیل» به ساکنان توصیه کرده در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند و منتظر صدور بیانیه جدید باشند.

به گزارش رسانه‌های عبری زبان، موشک‌هایی که از لبنان به سمت شمال شلیک شدند بزرگترین حمله موشکی از ابتدای جنگ بودند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به شلیک تقریبا 200 موشک از سمت جنوب لبنان به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی اشاره کرد.

در همین راستا، سازمان رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی (KAN) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این رژیم برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی جنبش حزب‌الله دست به دامان آمریکا شده است.

«امیحای اشتاین» تحلیلگر مسائل نظامی این شبکه خاطر نشان کرد: «مقامات اسرائیلی برای اینکه وانمود کنند که آمریکا در درگیری های جاری در جبهه لبنان، در کنار اسرائیل قرار دارد، خواستار کمک این کشور برای بازداشتن حزب‌الله از آغاز عملیات نظامی شده‌اند.»

این در حالی است که حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به ترور دشمن صهیونیستی در شهرک جویا مبارزان مقاومت اسلامی «زرعیت» متعلق به اشغالگران را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر «رویسه القرن» در مزارع شبعا را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم که مستقیما به نقاط مورد نظر اصابت کردند.

مقاومت لبنان در بیانیه دیگر تاکید کرد: مقر «الرمثا» در تپه‌های کفرشوبا را سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم که مستقیما به هدف اصابت کردند.

حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به ترور دشمن صهیونیستی در شهرک جویا مجاهدین مقاومت اسلامی کارخانه‌ صنایع نظامی «بلاسان» متخصص در تولید سپر و حفاظت از تجهیزات و خودروهای ارتش دشمن در شهرک سعسع را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان افزود: مجاهدان مقاومت اسلامی مقر یگان کنترل و اداره عملیات هوایی در سمت شمالی در پایگاه مرون را با ده‌ها راکت کاتیوشا و گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

حزب الله اعلام کرد که با تسلیحات مناسب، تجهیزات جاسوسی رژیم اشغالگر را در مقر رویسات العلم در تپه‌های اشغالی کفر شوبا هدف قرار داد.

بزرگترین حمله موشکی مقاومت لبنان به مواضع اشغالگران/ قطع شدن برق الجلیل و وقوع آتش‌سوزی گسترده
آتش سوزی در پایگاه مرون

حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌هایی از هدف قرار دادن مقر فرماندهی تیپ شمال در پایگاه زیتیم با موشک‌های کاتیوشا در انتقام ترور جویا و نیز هدف قرار دادن مقر نیروهای ذخیره در شمال در پایگاه نیروهای ذخیره تیپ الجلیل و انبارهای تسلیحاتی آن در عمیعاد، همچنین هدف قرار دادن پایگاه السماقه در تپه‌های کفر شوبا با تسلیحات موشکی و نیز مقر الراهب در الجلیل علیا با گلوله‌های توپخانه خبر داد.

این در حالی است که پیش از این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با ده‌ها موشک کاتیوشا مقر هنگ توپخانه در پادگان «یردن» در جولان اشغالی سوریه را بمباران کرد.

حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌ای شهادت سامی عبدالله از شهر عدشیت و سه تن دیگر از اعضای آن را به عنوان «شهیدان در راه بیت المقدس» تسلیت گفت.

رسانه‌ها همچنین اشاره کردند رژیم صهیونیستی امروز در واکنش به این حملات حزب‌الله مناطق حلتا و اطراف کفرشوبا را بمب‌های فسفری هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که اشغالگران شهر دیر سریان، اطراف شهرک یاطر و منطقه وادی سلوکی در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

براساس گزارش خبرنگار المیادین، یک نیروی امدادرسان در حلمه پهپادی صهیونیست‌ها به شهرک مرکبا در جنوب لبنان جراحت سطحی برداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha