• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403032315385
  • خبرنگار : 30057

انتظار کارآفرینان از رئیس‌جمهور آینده/رونق کشاورزی و صنعت دانش‌بنیان در سایه حمایت از کارآفرینی

انتظار کارآفرینان از رئیس‌جمهور آینده/رونق کشاورزی و صنعت دانش‌بنیان در سایه حمایت از کارآفرینی

به اعتقاد فعالان عرصه کارآفرینی برای شکوفایی دانش‌بنیان نیاز است تا بسیج و انسجام گسترده‌ای بین نهادها، سازمان‌ها، شورایاری‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط با دانشگاه شکل بگیرد و رئیس جمهور آینده نیز باید به این مهم نگاه درخور توجهی داشته باشد.

مهیار رفعتی یکی از  فعالان کارآفرینی حوزه زیست‌فناوری کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سال‌ها است که موضوع راهبردی اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ملی به طور ویژه مورد توجه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بوده و در بیانات ایشان مورد تاکید قرار گرفته و این در حالی است که بخشنامه‌های متعددی در حد ابلاغیه باقیمانده و به مرحله عملیاتی که بتوان در سطح کشور بطور واضح شاهد رونق دانش‌بنیانی باشیم نرسیده است.

این فعال کارآفرینی و دانش‌بنیان کشور  ادامه داد: یکی از نکاتی که در موضوع حیاتی و مهم کارآفرینی و دانش‌بنیان باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد همبستگی و تعاملات سازنده میان سازمان‌های ذیربط، مسؤولین استانی و روستاها و دانشگاه به عنوان یکی اضلاع شکوفایی دانش‌بنیان شدن است.

انتظار کارآفرینان از رئیس‌جمهور آینده/رونق کشاورزی و صنعت دانش‌بنیان در سایه حمایت از کارآفرینی

رفعتی ادامه داد: توجه به دانشجو و دانشگاه برای حضور در این حلقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،؛ چرا که نقش اصلی در گسترش دانش‌بنیانی شدن اقتصاد کشور دارند. در این راستا باید یک بسیج و انسجام گسترده بین نهادها، سازمان‌ها، شورایاری‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط و تعامل آنها با دانشگاه شکل بگیرد که نیازمند وحدت و تعاملات سازنده بین دستگاهی است.

وی از مسؤولین ذیربط و کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد که پس از انتخاب توسط مردم به این مهم نگاه درخور توجهی داشته باشند تا به معنای واقعی و در عمل شاهد شکوفایی و رونق موضوع راهبردی دانش‌بنیان و کارآفرینی در جهت رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیانی در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha