• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403032315299
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل آب منطقه استان خبر داد:

قطع برق ۱۸۶ چاه غیرمجاز در لرستان

قطع برق ۱۸۶ چاه غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل آب منطقه لرستان از قطع برق ۱۸۶ چاه غیرمجاز در استان خبر داد.

داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از منابع و مجاری آب زیرزمینی به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی کنترل در بخش آب و با توجه به اینکه اغلب چاه‌های کشاورزی برقدار دارای مازاد مصرف آب و برق همزمان هستند برنامه اقدام مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی را در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: بر این اساس پایش و ارزیابی حجم برداشت آب و مصرف انرژی چاه‌های کشاورزی و ارسال لیست چاه‌های مذکور توسط سامانه مرکزی وزارت نیرو(ساپاد) به شرکت‌های آب منطقه‌ای و تعیین گروه‌بندی پرمصرف و بد مصرف در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان گفت: گروه‌های حفاظت و نظارت بر منابع و مجاری آب از چاه‌های مذکور بازدید کرده و دلایل اضافه برداشت آب و مصرف برق چاه‌های مشمول را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

حسن نژاد تصریح کرد: همچنین آمار چاه‌های بدمصرف و پرمصرف از سوی شرکت آب منطقه لرستان به شرکت توزیع برق استان جهت اعمال محدودیت تا حد مصارف خانگی یعنی ۵ کیلووات ارسال شده است.

وی افزود: همچنین قطع برق مشترکین غیرمجاز، تغییر نوع مصرف، چاه‌های فاقد پروانه معتبر نیز توسط شرکت توزیع برق و آب منطقه استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: به منظور اجرای برنامه اقدام مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی طلاع رسانی و ارسال پیامک به تمام مالکین چاه‌های کشاورزی برقدار انجام و به منظور جلوگیری از خشک شدن کشت سبز و باغات نیز تدابیری در نظر گرفته شده است.

حسن نژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ برنامه مذکور شروع شده و لیست چاه‌های مشمول محدودسازی تا ۵ کیلووات از سامانه ساپاد اخذ در مرحله بازدید توسط اکیپ‌های حفاظت و نظارت بر منابع آب و مجاری آب، پس از بررسی به شرکت توزیع برق ارجاع داده می‌شود، بیان کرد: سال گذشته و در مرحله اول برق ۲۸ حلقه چاه و در مرحله دوم برق ۱۵۸ حلقه چاه از لیست‌های اعلامی استان توسط شرکت توزیع برق لرستان قطع شده است.

وی گفت: مطابق با شیوه‌نامه تمامی لیست‌های ماهانه ارسالی سامانه ساپاد و نتایج بازدیدهای میدانی جهت اقدامات بعدی مطابق با دستورالعمل اجرای شیوه نامه به شرکت توزیع برق استان ارسال و با برگزاری منظم کمیته آب و برق به صورت هفتگی روند پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۲۰:۳۲

باید بیشترازین چاههای غیر مجاز که خیلی زیادهم هستند ودر لرستان باعث تغییر اقلیم وفقط تماما برای سود منفعت عده ی بسیارکمی مورد استفاده قرار میگیرند و عده ی کثیری از مردم وروستاها از آب بی بهره هستند ،باید بیشتر این چاهها حذف شده تا شرایط طبیعت لرستان به حالت اول خود یعنی پربرکتی برای همه بازگردد