علی داودی امروز (۲۲ خرداد ماه) درباره چگونگی اجرا و تاخیر در اجرای ساماندهی میدان هزارسنگر، گفت: قبل از اینکه بهعنوان شهردار آمل منصوب شوم، پنج طرح در شورای ترافیک استان مطرح بود که در نهایت یکی از این طرحها در شورا تصویب و برای اجرا به شهرداری آمل ابلاغ شد. شهرداری به اجرای طرح تصویبشده در شورای ترافیک استان مکلف شده بود و حتی حق جابهجایی طرح را نداشت.
وی با بیان اینکه بخشهای مختلف شهرداری پس از تحویل طرح ابلاغی شورای ترافیک استان، در مدت ۴۱ روز اقدام به ساخت ورودی و خروجیها همراه پخش آسفالت و بخشی از فضای سبزمیدان را اجرا و ساماندهی کرد، ادامه داد: پس از پایان اجرا و اینکه مشکلاتی پس از اجرا تا امروز پیش آمده است. شهرداری فقط طرحی را اجرا کرد که از سوی شورای ترافیک استان ابلاغ شده بود و انتظار بود که در فرآیند اجرا، دستگاههای اجرایی دیگر هم که دخیل بودند، حضور و همکاری میکردند.
داودی اظهار کرد: بستن دوربرگردان در خروجی میدان به سمت بابل با تصمیم شورای تامین شهرستان آمل بود، اما بهلحاظ طولانی شدن مسافت تا دوربرگردان دیگر که باعث گلایه شهروندان شده است، قرار شد بریدگی جدید با طراحی اداره راه و شهرسازی در مسیری نزدیکتر به میدان و با هزینه شهرداری ایجاد شود. هنوز هم این طرح برای اجرا به شهرداری ابلاغ نشده است.
وی بیان کرد: بازسازی و اجرای طرح فضای سبز در میدان هزارسنگر به وسعت ۱۳ هزار مترمربع، به پیمانکارمربوط واگذار شد و اکنون مشغول به کار است.
شهردار آمل افزود: در ورودی میدان هزارسنگر از مسیر جاده بابل به آمل، المان و دروازه بزرگی در دست طراحی است که امیدواریم تا دهه فجر امسال تکمیل و بهرهبرداری شود.
شهردار آمل درباره ابهامهای مربوط به اجرای طرح پیادهراه در هسته مرکزی شهر آمل، گفت: سیاست کاری من در این مدت بر محور مشورت با اهل فن و کارشناسان خبره بوده است. برخی افراد بدون مطالعه در گروههای مختلف فضای مجازی اظهار نظرهای یکجانبه و اتهامی نسبت به شهرداری دارند، که جای تعجب دارد.
وی افزود: اجرای طرح پیادهراه در هسته مرکزی شهر، یکی از طرحهای اولویتدار شهرداری است. این طرح از سالهای قبل لازمالاجرا بود و در این دوره در حال انجام است.
وی اظهار کرد: طرحی با سرمایهگذاری بیش از ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایهگذار درحال انجام است و اینکه بیان میکنند، شهرفروشی داریم میکنیم، کملطفی است.
شهردار آمل درباره اجرای حجم آسفالت در محلههای شهر، گفت: حدود دو سال پیش، حدود ۲۰۰ هزار مترمربع معبر خاکی داشتیم که در این مدت بیش از ۶۲ هزار مترمربع آسفالت شده است.
داودی ادامه داد: با توجه به اهمیت پل معلق و لزوم حفظ هویت تاریخی آن، با تکمیل طرح هسته مرکزی و مشخص شدن مسیرهای جایگزین، این پل بسته خواهد شد.
وی افزود: ما پیشنهاد دادیم تا درصدی از اخذ پروانه ساختمانی در شهر برای خریدن تجهیزات آتشنشانی از جمله نردبان ۶۰ متری اختصاص یابد.
انتهای پیام
نظرات