• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032215073
  • خبرنگار : 90057

لاوروف: هدف بریکس ایجاد پل بین‌ کشورهاست/ حمله به غزه فورا متوقف شود

لاوروف: هدف بریکس ایجاد پل بین‌ کشورهاست/ حمله به غزه فورا متوقف شود

در پایان اجلاس دو روزه بریکس لاوروف به خبرنگاران گفت: هژمونی جدید برای محافظت از خود در حال تکه تکه شدن است.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن همچنان در تلاش برای حفظ هژمونی جهانی خود است.

لاوروف تحریم‌های آمریکا را نامشروع خواند و گفت: هدف بریکس متحد کردن کشورها و ایجاد فرصت‌های عادلانه برای هر کشور و ایجاد پل بین کشورهاست، غرب فقط دیوار می‌سازد. با این حال روسیه و شرکای بریکس درها را به روی غرب نبسته‌اند.

وی همچنین گفت که وزرای خارجه کشورهای بریکس بر «لزوم فشار بر اسرائیل برای توقف عملیات خود در غزه» تاکید کردند. وزیر خارجه روسیه کشتن صدها غیرنظامی بی گناه در النصیرات برای آزادی اسیران اسرائیلی را غیرقابل قبول خواند.

لاوروف گفت: عملیات اسرائیل در غزه باید فورا متوقف شود و پس از حل مشکلات انسانی و آتش‌بس تشکیل کشور فلسطین ضروری است. باید با این واقعیت به جلو حرکت کنیم، آتش‌بس تضمین شود و راه حلی فوری برای مشکلات انسانی پیدا شود. پس از آتش بس تشکیل کشور فلسطین آغاز شود که نیازمند قطعنامه مناسب از سوی سازمان ملل است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: بریکس خود را از بقیه جهان جدا نمی‌بیند بلکه به صورت عینی یک گروه از کشورهایی است که علاقمند به برقراری عدالت در عرصه جهانی است.

لاوروف مذاکرات آتی در سوئیس را بی فایده خواند زیرا بر اساس «فرمول صلح مطلقا بی معنی زلنسکی» برپا شده است.

 وزیر امور خارجه روسیه اذعان داشت که پلتفرم‌های صلحی که وزرای خارجه چین و برزیل ارائه کرده‌اند، سودمندتر است زیرا آنها هر دو طرف را در نظر می‌گیرند.

وی تاکید کرد: روسیه تلاش‌های کشورهای غربی برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای را می‌بیند و با آنها مخالف است، اما مسکو بخشی از هیچ ائتلافی با پکن یا پیونگ یانگ نیست. در مورد زرادخانه‌های چین، کره شمالی و زرادخانه‌های استراتژیک روسیه، ما به هیچ وجه در یک اتحاد نیستیم. از این نظر، ما تنها در این واقعیت متحد هستیم که هر سه کشور اهداف سیاست تهاجمی اعلام شده‌اند.

لاوروف گفت: روسیه با «بازی با کارت هسته‌ای» غرب مخالف است. ایالات متحده مطمئن است که در صورت تحریک جنگ هسته‌ای، تنها اروپا از عواقب آن متضرر خواهد شد، در حالی که واشنگتن از این وضعیت سود خواهد برد. در اینجا سؤال این است که ایالات متحده چه احساسی در مورد اروپا دارد؟ آنها مطمئن هستند که اگر جنگ هسته‌ای را تحریک کنند، که فعالانه درگیر آن هستند، فقط اروپا متضرر خواهد شد و آمریکا مانند همیشه برنده.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha