• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403032214945
  • خبرنگار : 71560

نخعی راد: نقطه ضعف مدیریت کشور در توزیع ثروت است

نخعی راد: نقطه ضعف مدیریت کشور در توزیع ثروت است

نماینده مردم مشهد و کلات  در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقطه ضعف مدیریت کشور تاکنون در توزیع ثروت و فقدان عدالت اجتماعی متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش ایسنا، علی اصغر نخعی راد در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد:  همه ما نمایندگان ملت قهرمان ایران هستیم و حوزه‌های انتخابیه صرفا برای سهولت انتخاب و استفاده از ظرفیت آحاد ملت تعیین شده است؛ بنابراین همه نمایندگان به عنوان نماینده ملت نباید اجازه دهند بودجه کشور به صورت نامتوازن و متناسب به نزدیکی به شهرها به مرکز کشور توزیع گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند نقطه ضعف مدیریت کشور تاکنون در توزیع ثروت و فقدان عدالت اجتماعی متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. استان خراسان رضوی علی رغم اینکه میزبان امام مهربانی ها است و هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر از هموطنان به شهر مشهد مقدس به منظور زیارت در مناسبت‌های مختلف حضور می یابند، استان خراسان رضوی سی‌امین استان در جاده و راه‌های ارتباطی است. سهم این استان و دو استان خراسان جنوبی و شمالی تنها ۳۵ کیلومتر آزادراه است درحالی که استان‌های واقع در مرکز کشور صدها کیلومتر آزادراه دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سرانه‌های دیگر نیز استان خراسان رضوی و دیگر استان های شرقی در محرومیت به سر می‌برند و متاسفانه سرانه‌های خدماتی و عموما سرانه‌های بهداشتی پایین است و امکان خدمت رسانی به زوار فراهم نیست. استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس به عنوان شهر ملی تلقی گردد و  لازم است که بودجه زیارت برای این استان به عنوان اینکه شهر مشهد مقدس متعلق به همه آحاد ملت است تهیه و تامین گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: استان خراسان رضوی به عنوان استان کشاورزی شناخته شده اما به دلیل فقدان آن و کشاورزی ضعیف استان عدم طرح‌هاس صنعتی در طول چهل سال بعد از انقلاب این استان در این خصوص نیز رنج می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha