• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403032214884
  • خبرنگار : 50416

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

آغاز پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد از فردا

آغاز پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد از فردا

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز پیش ثبت‌نام مدارس شاهد پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه تا دوازدهم تیرماه خبر داد و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به‌صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

رسول شیدایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیش ثبت‌نام پایه دهم (دوره دوم متوسطه) نیز از اول تیر تا ۲۰ تیر انجام خواهد شد، اظهار کرد: زمان پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در میان پایه‌های مدارس شاهد در تمامی دوره‌های تحصیلی از اول تا پانزدهم مردادماه است.

شیدایی با تاکید بر اینکه پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق درگاه  my.medu.ir و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌شود، افزود: پس از اتمام این زمان‌بندی‌ها، دانش‌آموزانی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، با اطلاع‌رسانی که از طریق مدرسه صورت خواهد گرفت، برای ارائه مدارک و تکمیل ثبت‌نام به مدرسه مراجعه خواهند کرد و اولیاء از حضور در مدرسه برای پیش ثبت‌نام جدا خودداری کنند.

وی مطرح کرد: باتوجه به اهداف طرح پراکنده شاهد و اولویت فرزندان طرح شاهد در استفاده از فوق برنامه‌ها، فضا و امکانات آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، ستادهای اجرایی شاهد استان، شهرستان، مناطق و نواحی با هماهنگی‌های لازم از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرایط ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان طرح شاهد را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین سنجش آغازین برگزاری کلاس‌های پیش‌نیاز و مهارت‌آموزی در تمامی دوره‌های تحصیلی براساس ضوابط مندرج در شیوه‌نامه برنامه هفتگی مدارس شاهد از جمله مواردی است که مدیران مدارس شاهد بر آن اهتمام خواهند داشت.

بیش از ۲۵ هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش ارزیابی شدند 

شیدایی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه ملی سنجش، بیان کرد: با توجه به پایان برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که مختص متولدین نیمه دوم ۹۶ و نیمه اول ۹۷ بود، بیش از ۲۵ هزار نوآموز در ۲۶ مرکز جامع سنجش در سطح استان همدان مورد ارزیابی‌های اولیه بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت (اعم از بهداشت دهان و دندان و شاخص های سلامت جسمی) و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

وی به بیش از ۲۰۰۰ نوآموز مراجعه کننده به مراکز جامع سنجش اشاره و تصریح کرد: این نوآموزان پس از انجام ارزیابی های اولیه، برای تکمیل معاینات بالینی مورد ارزیابی های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی_حرکتی و هوش نیز قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه نوآموزانی که در مهر ۱۴۰۳ قرار است وارد دوره آموزش ابتدایی شوند، حتما باید در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند وگرنه از ثبت‌نام آنان ممانعت به عمل می‌آید، افزود: برای پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان در سطح استان ۲۶ مرکز در تمامی شهرستان‌ها و مناطق دایر شده که این مراکز تا ۲۰ خرداد ماه پذیرای نوآموزان بودند.

شیدایی یادآور شد: به محض دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص اجرای برنامه ملی سنجش برای نوآموزان جامانده، اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha