• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032214667
  • خبرنگار : 71588

هلال احمر فلسطین استفاده اشغالگران از کامیون‌های کمک‌رسان در حملات را محکوم کرد

هلال احمر فلسطین استفاده اشغالگران از کامیون‌های کمک‌رسان در حملات را محکوم کرد

هلال احمر فلسطین نسبت به خطرات استفاده نظامیان صهیونیست از کامیون‌های کمک‌رسان به‌عنوان پوششی برای حملات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد که نیروهای رژیم اشغالگر روز شنبه از کامیون‌های حامل کمک‌ها برای نفوذ به اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه استفاده کردند که درنتیجه آن صدها تن شهید و حدود ۷۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد استفاده اشغالگران از آمبولانس در عملیات آزادسازی چهار اسیر اسرائیلی که طی آن نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی شهید و ۷۰۰ نفر زخمی شدند، جنایت جنگی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هلال احمر از جامعه بین‌الملل خواست رژیم اشغالگر را به خاطر جنایت النصیرات بازخواست و محاکمه کند و جلوی ادامه جنایات این رژیم را بگیرد.

در این بیانیه آمده است: ما با همه نهادهای بین‌المللی برای کاهش درد و رنج‌های فلسطینیان در نوار غزه و بهبود اوضاع انسانی در این منطقه همکاری می‌کنیم.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد: ما برای تضمین ادامه خدمات بشردوستانه خود در غزه به امنیت نیاز داریم و ادامه هدف قرار دادن کارکنان خود را نخواهیم پذیرفت.

این سازمان اشاره کرد که استفاده رژیم اشغالگر از کامیون کمک‌های بشردوستانه برای ارتکاب جنایات خود، موجب ایجاد بی‌اعتمادی به نهادهای امدادرسان خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید که بزرگ‌ترین چالش، تعطیلی گذرگاه زمینی رفح از یک ماه پیش و توقف ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به نوار غزه است.

هلال احمر فلسطین از کمبود شدید سوخت در نوار غزه خبر داد و گفت کمک‌های بشردوستانه نیز تقریبا تمام شده است.

این سازمان اشاره کرد که شبح قحطی بر نوار غزه سایه افکنده و باید آنچه را می‌توانیم نجات دهیم.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شد چهار اسیر صهیونیست را از اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه آزاد کرده و این درحالی رخ داد که ارتش این رژیم مناطق مختلف النصیرات و اردوگاه آن در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و طبق گزارش منابع فلسطینی این جنایت منجر به شهادت ۲۷۴ فلسطینی و مجروح شدن ده‌ها تن شده است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه خطاب به خبرنگاران صراحتا گفت: «ما می‌دانیم که نمی‌توانیم عملیاتی را برای نجات همه انجام دهیم زیرا همیشه شرایطی وجود ندارد که امکان این را برای ما فراهم سازد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha