• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403032214487
  • خبرنگار : 50673

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان:

تورهای فناوری، کلید استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

تورهای فناوری، کلید استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

ایسنا/هرمزگان رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، در حاشیه برگزاری تور مشترک فناوری صنایع غرب در استان که با حضور شرکت‌های فناور از هرمزگان و آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این تورها، استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل چالش‌های فناورانه صنایع استان و کشور است.

علیرضا نصیری امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر یکپارچگی اکوسیستم فناوری کشور، اظهار کرد: با تکیه بر این سیستم یکپارچه، می‌توان نیازهای فناورانه صنایع مختلف را به طور مؤثرتری شناسایی و از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور مرتفع کرد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در ادامه افزود: پارک‌های علم و فناوری به عنوان مرجعیت فناوری در زیست بوم فناوری کشور، نقش کلیدی در هدایت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایفا می‌کنند. اعتماد به این پارک‌ها و واگذاری امور به آنها می‌تواند تحولات چشمگیری در اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از ظرفیت سایر استان‌ها و نخبگان کشور در جهت توسعه هرمزگان، گفت: این پارک علاوه بر بهره‌مندی از توان فنی و اجرایی موجود در استان، از ظرفیت شرکت‌ها و نخبگان سراسر کشور نیز برای توسعه و پیشرفت هرمزگان استفاده خواهد کرد. امیدواریم این هم‌افزایی و همکاری بین استانی، منجر به جهشی در عرصه علم و فناوری استان هرمزگان شود.

۸۰ شرکت فعال در حوزه قطعه سازی در این پارک حضور دارند

دکتر سعید جعفری راد -رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی- نیز با اشاره به جایگاه این پارک در میان سایر پارک‌های علم و فناوری کشور، اظهار کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جزو ۶ پارک سطح یک کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر ۳۱۵ شرکت در حوزه‌های مختلف، به ویژه صنایع، در این پارک فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ مرکز رشد در این پارک فعال هستند، افزود: ۲۷ درصد از مجموع شرکت‌های مستقر در پارک، در حوزه قطعه‌سازی فعالیت می‌کنند. به عبارتی دقیق‌تر، حدود ۸۰ شرکت فعال در این حوزه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی حضور دارند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه به تعاملات بین‌المللی این پارک اشاره و اظهار کرد: این پارک با کشورهای عضو اوراسیا ارتباطات نزدیکی دارد و آمادگی دارد از این ظرفیت برای دستیابی به اهداف اقتصادی کشور و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سراسر ایران استفاده کند.

به گزارش ایسنا، تور فناوری صنایع غرب هرمزگان با حضور ۱۵ شرکت در حوزه صنایع پیشرفته در صنایع غرب هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha