• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403032114320
  • خبرنگار : 50567

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

دانشگاهیان نقش بسزایی در ایجاد شور انتخاباتی دارند

دانشگاهیان نقش بسزایی در ایجاد شور انتخاباتی دارند

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: کشور ایران در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌بدیل منابع دریایی که می‌تواند اقتصاد ملی و محلی را متحول کند، دچار عقب ماندگی است و تحول این نیازمند کار جهادی، تحول‌زا و بر مبنای حکمرانی است.

 احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان،امروز دوشنبه ۲۱خرداد، در همایش صنعت، طبیعت، حکمت و حکمرانی در محل دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاهیان در برگزاری ایجاد شور انتخاباتی عنوان کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منزله تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی است و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری کارگزاران و موثرین قوه مجریه کشور به مدت چهار سال انتخاب می‌شوند و نباید نسبت به این امر مهم بی‌تفاوت بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان به ویژه اساتید و دانشجویان به‌عنوان گروه‌های مرجع همواره پیشگام ایجاد شور و نشاط منطقی انتخاباتی بوده‌اند.

وی در همین خصوص گفت: حضور نامزدهای انتخابات در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان و شرکت در جلسات پرسش و پاسخ نشانگر اهمیت نقش پررنگ دانشگاه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی در کشور است.

کامرانی عنوان کرد: کارایی، اثر بخشی، شفافیت، عدالت محوری  و مدیریت سازگار از جمله اموری است که در امر حکمرانی نیازمند توجه ویژه هستند.

وی افزود: دانشگاهیان به ویژه اساتید و دانشجویان نقش مهمی در گفتمان سازی و اثر بخشی هرچه بیشتر حکمرانی مطلوب و اسلامی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: دانشگاهیان با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیلی که در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارند بیش از پیش می‌توانند مسیر توسعه و پیشرفت را شتابان کنند.

کامرانی، خاطرنشان کرد: یک درصد جمعیت جهان، هفت درصد منابع طبیعی و خدادادی جهان متعلق به ایران است که این مهم زمینه را برای تسریع در روند رشد و پیشرفت کشور مهیا نموده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: تسریع در روند رشد و پیشرفت کشور مستلزم برنامه ریزی و حکمرانی مناسب است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان، اظهار داشت: استان هرمزگان از نظر جمعیتی و وسعت از ٧٥ کشور جهان بزرگتر و پر جمعیت‌تر است و قرار گرفتن دو سوم محدوده سواحل مکران، ۴۲ درصد نوار ساحلی کشور، برخورداری از ۱۴ جزیره با کاربری های متفاوت و متنوع بر اهمیت هرمزگان بیش از پیش افزوده است.

کامرانی با اشاره به غفلت از ظرفیت‌های دریایی، خاطرنشان کرد: ما در بهره‌گیری از منابع دریایی کشورمان بطور نسبی دچار عقب ماندگی هستیم و جبران این عقب ماندگی که نقش مهمی در رشد و پیشرفت اقتصاد کشور دارد نیازمند ورود نخبگان، فناوران و دانشگاهیان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha