• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403032114235
  • خبرنگار : 50204

فعالان قرآنی استان مرکزی چه مطالباتی دارند؟

فعالان قرآنی استان مرکزی چه مطالباتی دارند؟

ایسنا/مرکزی فعالان قرآنی غیرمسئول در استان مرکزی در نشست با معاون سیاسی استاندار به بیان دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه پرداختند.

صابری‌نسب به‌عنوان یک مدرس قرآنی در این نشست که امروز (۲۱ خرداد ماه) برگزار شد، گفت: ارگان‌هایی که اقدامات قرآنی انجام می‌دهند هماهنگی لازم را ندارند که این نبود هماهنگی حتی در استانداری مرکزی نیز مشهود است. در استان مرکزی برنامه کامل مدونی در این حوزه تدوین نشده است، یک طرح بعد از یک سال برنامه‌ریزی تدوین شد، اما شکست خورد.

وی بیان کرد: اگر بتوان یک نماینده شورای قرآنی در استانداری انتخاب کرد، برخی مشکلات این حوزه حل خواهد شد. البته نیاز است این نماینده خود در حوزه قرآن فعال باشد. این نماینده می‌تواند برنامه‌ها را در اختیار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قرار دهد و پیگیر امور و مشکلات این حوزه باشد.

او با بیان اینکه اکنون کار فرهنگی جامعه قرآنی بسیار محدود است، گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان می‌طلبد برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه قرآنی در نظر بگیریم.

شریفی، مدرس قرآن نیز در این نشست ادامه داد: در اداره‌ها نگاه ظاهری به کار قرآنی وجود داشته و اثربخشی مود توجه نیست، همین امر سبب شده است متمایل به آمارگرایی شویم. یک از شاخصه‌های اثربخش این حوزه این است که فطرت انسان با نام خدا و آیه‌های قرآن بیدار شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای شهر و استان و اداره‌ها باید قرآنی شود و این مستلزم صرف هزینه و وقت است، اظهار کرد: به‌عنوان نمونه می‌توان در پیاده‌راه امیرکبیر با پشتیبانی معاونت فرهنگی اداره‌ها، محفل انس با قرآن راه‌اندازی کرد.

او بیان کرد: اگر روحیه قاریان قرآن در استان تضعیف شود، در آینده باید منتظر عواقب آن باشیم. بنابراین اقدامات لازم در این حوزه باید انجام شود.

اکبری نیز به‌عنوان فعال قرآنی با طرح این پرسش که چرا هیچ‌یک از مسئولان از جمله مسئولان قرآنی استان موضوعات این حوزه را جدی نمی‌گیرند؟ گفت: همین بی‌توجهی به‌عنوان یک ضعف بزرگ بی‌انگیزگی در جامعه قرآنی را به‌دنبال خواهد داشت.

سعیدی به‌عنوان مدیر برتر یک موسسه قرآنی در ادامه این نشست، بیان کرد: اهمیت دادن به جامعه قرآنی بین مسئولان دیده نمی‌شود، در حالی که در کنار دغدغه اقتصادی باید مسائل فرهنگی به‌عنوان دغدغه مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: آینده این شهر در حوزه فرهنگی باید تامین شود و این مهم نیازمند مشوق‌ها و برنامه‌ریزی دقیق و مدون است.

مشیری به‌عنوان یک فعال قرآن و استاد پیشکسوت در حوزه قرآنی ضمن تایید مشکلات مطرح‌شده از سوی سایر فعالان، ادامه داد: انرژی و ظرفیت بالایی در جامعه قرآنی این استان وجود دارد که این ظرفیت باید مورد استفاده قرار گیرد. باید از کارهای نمایشی در این حوزه پرهیز کرد و اقدامات اثرگذار را انجام داد.

وی اظهار کرد: مسئولان استان آنچنان که باید به جامعه قرآنی استان توجه ندارند و این قطعاً سبب تضعیف روحیه در این قشر می‌شود. برخی شخصیت‌های قرآنی استان مغفول واقع شده‌اند. البته ممکن است اقداماتی از سوی مسئولان در این حوزه انجام شده باشد که مطرح نشده و نیاز است این اقدامات پنهان مانده ارائه شود.

طاهری استاد پیشکسوت قرآنی در استان مرکزی نیز در این نشست، بیان کرد: طرحی برای نظام‌بخشی و سامان‌دهی موذن‌ها و مکبرین در مساجد وجود دارد که در صورت توجه می‌تواند موثر باشد.

وی اظهار کرد: در نظر گرفتن بودجه برای جامعه قرآنی باید مورد توجه باشد تا بخشی از مشکلات این حوزه رفع شود.

یادگاری، فعال قرآنی در شهرستان خنداب نیز گفت: باید برای قهرمانان قرآنی ارزش بیشتری قائل شد تا برکات بیشتری در این حوزه نمایان شود. نبود فضای قرآنی در شأن استان و شهرستان خنداب از چالش‌های اصلی در این حوزه است.

وی با اشاره به موازی‌کاری در حوزه قرآن، ادامه داد: تمام ارگان‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی می‌کنند که در این صورت، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و فقط آمارها و اقدامات نمایشی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: میدان دادن به قاریان در محافل رسمی و اداری به جای استفاده از صوت‌های ضبط شده نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، نظارت جدی بر فعالیت‌های قرآنی در استان از جمله تاکیدهای قاسمی، فعال قرآنی استان مرکزی بود.

فعالان قرآنی استان مرکزی چه مطالباتی دارند؟

فعالان قرآنی استان مرکزی چه مطالباتی دارند؟

فعالان قرآنی استان مرکزی چه مطالباتی دارند؟

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha