• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032114227
  • خبرنگار : 71661

اندیشکده آمریکایی: آمریکا دست اوکراین را در حمله به روسیه باز نمی‌گذارد

اندیشکده آمریکایی: آمریکا دست اوکراین را در حمله به روسیه باز نمی‌گذارد

موسسه مطالعات جنگ گزارش داد محدودیت‌هایی که آمریکا برای حمله اوکراین به خاک روسیه وضع کرده امکان حمله‌ای چشمگیر را از بین برده و مسکو با بهره‌گیری از این محدودیت‌ها، همچنان به حمله به اوکراین ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اندیشکده آمریکایی گزارش داد اوکراین به دلیل محدودیت‌های تعیین‌شده توسط کاخ سفید، توفیق چندانی در حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی نداشته است.

در ماه میلادی گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت اوکراین می‌تواند تحت شرایط خاصی از سلاح‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن برخی از اهداف در داخل خاک روسیه استفاده کند؛ اظهاراتی که واکنش روسیه را در پی داشت. این در حالی است که کشورهای غربی از آغاز جنگ تا کنون به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های غربی برای هدف‌گرفتن خاک روسیه را نداده‌اند، زیرا نگران خشم روسیه هستند.

چرخش جو بایدن از مخالفت با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه پس از آن صورت گرفت که متحدان اروپایی مانند انگلیس اجازه دادند سلاح‌هایشان برای هدف قرار دادن روسیه استفاده شود.

بااین‌حال، اندیشکده «مؤسسه مطالعات جنگ» گزارش داد اوکراین تحت قوانین فعلی که آمریکا وضع کرده، تنها می‌تواند ۱۶ درصد از خاک روسیه را با سلاح‌های تأمین شده توسط ایالات متحده هدف قرار دهد.

به ادعای این اندیشکده، آمریکا مناطقی از روسیه را به‌عنوان خط‌ قرمز برای حمله اعلام کرده و نیروهای اوکراینی نمی‌توانند به آنها حمله کنند. روسیه نیز تجهیزات حساس خود را به این مناطق منتقل کرده تا در صورت حمله اوکراین، در امان باشند.

بر اساس مجوزی که آمریکا به اوکراین داده، این کشور تنها در صورتی حق دارد از سلاح‌های تأمین شده توسط آمریکا برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در داخل روسیه استفاده کند، که آن اهداف در حال حمله یا آماده‌سازی برای حمله به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین باشند.

اندیشکده آمریکایی: آمریکا دست اوکراین را در حمله به روسیه باز نمی‌گذارد
خارکیف، شهری در مرز اوکراین و روسیه

بدین ترتیب، فارغ از اینکه حمله اوکراین به خاک روسیه تا چه حد موفقیت‌آمیز بوده و توسط پدافند روسیه خنثی نشود، کی‌یف در حال حاضر اساساً حق حمله به بخش اعظم توانایی‌های نظامی روسیه را نداشته و نمی‌تواند بر توان نظامی این کشور تأثیر چشمگیری داشته باشد.

بایدن همچنان رویکرد محتاطانه‌ای در قبال استفاده از تسلیحات آمریکایی در حمله به روسیه اتخاذ کرده است، زیرا نگران این است که مناقشه اوکراین با این اقدام گسترش یافته و پای کشورهای ناتو هم مستقیماً به این جنگ باز شود.

به گزارش این اندیشکده آمریکایی، روسیه یا آگاهی از محدودیت‌هایی که آمریکا برای اوکراین وضع کرده، از این موقعیت استفاده می‌کند تا حملات سنگینی را از خاک خود به شهر خارکیف انجام دهد، شهری که فاصله آن تا مرز روسیه کمتر از ۲۰ کیلومتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha