• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032114119
  • خبرنگار : 50121

مدیر جهاد کشاورزی اردستان:

۸۵ درصد اراضی مستعد اردستان تحت پوشش سامانه آبیاری‌های نوین است

۸۵ درصد اراضی مستعد اردستان تحت پوشش سامانه آبیاری‌های نوین است

ایسنا/اصفهان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته ۸۵ درصد از زمین‌های کشاورزی مستعد در این شهرستان که حدود ۸۵۰۰ هکتار می‌شود تحت پوشش طرح‌های نوین آبیاری قرار دارند.

محمد امینی، ظهر امروز (دوشنبه، ۲۱ خردادماه) در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه تعریف شده است. برای برگزاری هر چه بهتر این هفته برنامه‌ها و دیدارهایی پیش‌بینی شده که مهم‌ترین آن برای اولین بار در سطح شهرستان اردستان یادواره ۱۹ شهید کشاورز و دامدار شهرستان در بخش مهاباد برگزار می‌شود.

وی افزود: با تلاش بسیار در مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، این اداره توانسته با پیشرفت ۹۵ درصدی، رتبه اول سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی استان را کسب کند.

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه ماهانه با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۸۲۳۰ کیسه آرد نوع یک و نوع دو بین حدود ۶۰ واحد نانوایی توزیع می‌شود، گفت: نظارت و بازرسی بر نانوایی‌ها یکی از وظایف جهاد کشاورزی بود که مجدد با سیاست‌های صورت گرفته این وظیفه به اداره صمت واگذار شد و جهاد کشاورزی مسئولیتی در این خصوص ندارد.

امینی یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی را اصلاح الگوی کشت عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته مجوز احداث شش گلخانه کوچک مقیاس به متراژ ۱۸۰۰ متر مربع صادر شده است. همچنین اخذ پروانه بهره‌برداری ۲۳ واحد گلخانه در سطح شهرستان اردستان دریافت شده است.

وی بیان کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته ۸۵ درصد از زمین‌های کشاورزی مستعد در این شهرستان که حدود ۸۵۰۰ هکتار می‌شود تحت پوشش طرح‌های نوین آبیاری قرار دارند. شهرستان اردستان در اجرای طرح‌های نوین آبیاری در استان پیشگام بوده و در چند سال گذشته در این بخش رشد قابل توجهی داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در خصوص وضعیت سد کرداس اردستان گفت: سد کرداس اردستان در حدود سال‌های ۷۳ تا ۷۵ ساخته شده است و در همه این سال‌ها دچار فرسودگی شده است. امسال با توجه به بارندگی‌های خوبی که در شهرستان شاهد بودیم حجم قابل توجهی آب پشت این سد جمع‌آوری شد که باعث شکستگی در قسمت‌هایی از سازه آن بودیم.

وی با بیان اینکه سد کرداس متولی خاصی ندارد و به نوعی به حال خود رها شده است، گفت: به منظور جلوگیری از افزایش خسارت‌ها و با توجه به حضور مردم در کنار سد و رفع خطرهای احتمالی، با تصمیم مسئولان شهرستان ورودی‌های سد کرداس کاهش پیدا کرد و قسمت‌هایی که دچار آسیب‌دیدگی شده بود با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال مرمت شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، خاطرنشان کرد: نیاز است تا مسئولان شهرستان نسبت به وضعیت و نوع بهره‌برداری از سد کرداس تعیین تکلیفی انجام دهند تا این مکان از بلاتکلیفی خارج شود.

امینی با اشاره به اجرای توزیع اقلام مورد نیاز تنظیم بازار در سطح شهرستان گفت: در یک سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۴۴ تن انواع برنج خارجی، ۱۳۱ تن شکر، ۳۵۰ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد با قیمت‌های مصوب در سطح شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha