• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032113825
  • خبرنگار : 50040

فرماندار شفت عنوان کرد

پیشرفت ۷۰ درصدی آواربرداری در امام‌زاده ابراهیم

پیشرفت ۷۰ درصدی آواربرداری در امام‌زاده ابراهیم

ایسنا/گیلان فرماندار شفت با اشاره به آتش‌سوزی ۱۲ اردیبهشت در امام‌زاده ابراهیم گفت: با اتمام آواربرداری تا ۲۰ روز آینده، قبل از سرمای هوا کار ساخت و ساز واحدها را شروع می‌کنیم.

مهدی نقدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در اثر این آتش‌سوزی قسمتی از شهرک تاریخی - مذهبی امامزاده ابراهیم شهرستان شفت دچار آسیب شد، اظهار کرد: از همان روز اول حادثه شاهد حضور مسئولان استانی از شخص استاندار گرفته تا مدیران کل در منطقه بودیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه حدود ۱۲۱ واحد دارای بیمه آتش‌سوزی چک خسارتشان را دریافت کردند، گفت: حدود ۱۱۳ خانوار را که اشتراک برق داشتند نیز به اداره برق شهرستان معرفی کردیم تا خسارت واحد را دریافت کنند.

نقدی با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و مدیران کل بنیاد مسکن و راهداری و مدیرعامل آبفا و توزیع برق، تاکید کرد: همه مدیران پای کار هستند تا مشکلات روستای امامزاده ابراهیم را حل کنیم و لذا بازدیدهای میدانی را به صورت مستمر انجام می دهیم.

وی از انجام آزمایش خاک در آزمایشگاه مکانیک خاک استان و نقشه برداری توسط نظام مهندسی خبر داد و خاطرنشان کرد: با اتمام آواربرداری و تهیه نقشه، قبل از سرمای هوا کار ساخت و ساز واحدها را شروع می کنیم.

فرماندار شفت همچنین از تشکیل پرونده برای خانوارهای خسارت دیده جهت دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد خبر داد و بیان کرد: ساخت و سازها طبق زیربناهای احصا شده انجام می‌شود.

وی همچنین به صدور سند مالکیت برای اهالی روستای امامزاده ابراهیم اشاره و اظهار کرد: صدور سند ۱۶.۵ هکتار از اراضی واگذار شده اداره کل منابع طبیعی به بنیاد مسکن استان از سال ۷۵ تاکنون معطل بود که با پیگیری‌های انجام شده، همه اهالی این روستا برای واحدهای مسکونی و تجاری خود دارای سند می‌شوند.

نقدی با بیان اینکه حادثه رخ داده بخش کوچکی از روستای امامزاده ابراهیم را درگیر کرده است، یادآور شد: بخش‌های دیگر منطقه فعال بوده و واحدهای مسکونی و تجاری در حال کار و آماده میزبانی از گردشگران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha