• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403032113796
  • خبرنگار : 71567

سخنگوی دولت:

شهید رئیسی با جناح‌های مختلف سیاسی هم‌نشینی داشت

شهید رئیسی با جناح‌های مختلف سیاسی هم‌نشینی داشت

سخنگوی دولت با بیان اینکه شهید رئیسی با جناح‌های مختلف سیاسی هم‌نشینی داشت، گفت: ایشان متکی به  حضور چهره‌های سنتی در مسئولیت نبود و  مدیریت متکی بر نیروهای جوان را در بخش‌های مختلف در پیش گرفت.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، به توصیف ویژگی های مدیریت تحولی آیت الله رییسی رییس جمهور شهید پرداخت و تاکید کرد: شهید رئیسی در شرایط عنان امور را در دست گرفت که به اذعان آمارهای منابع داخلی و خارجی، به باور عموم مردم و نخبگان کشور دهه خوبی را پشت سر نگذاشته بود. به طوریکه بر اساس شاخص‌های موجود، کشور درگیر رکود، شبه رکورد طولانی و تورم شده بود.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که آیت الله رئیسی مسئولیت دولت را در دست گرفت سرمایه اجتماعی نظام به واسطه عوامل مختلفی چون خستگی و فرسودگی دولت قبل به دلایل مختلف مورد سوال قرار گرفته بود. قطعی برق، گاز، مشارکت پایین در انتخابات و شیوع بیماری کرونا از جمله مسائلی بود که در کشور وجود داشت.

جهرمی ادامه داد: در چنین موقعیتی یکی از رسالت های مدیر تحول در مجموعه مدیریتی است که شهید رئیسی این مسئله را در دستور کار خود قرار داد. اولین و اصلی ترین ویژگی مدیریت تحولی ایشان، حرکت از نگاه یاس محور به نگاه امید محور و رفع مشکلات بود.

وی تاکید کرد: در دوره مدیریت آیت الله رئیسی در بسیاری از جلسات گزارشات ارایه شده حاکی از سخت بودن مسئله بود؛ اما ایشان با مبنا و دانش نگاه امیدوارانه به حل مسئله داشتند و با ارائه راه حل یا استقبال از راه حل های جدید دنبال راه گشایی بود. در واقع اولین اصل در مدیریت تحولی ایشان، حرکت از حکمرانی یاس محور به امید محور بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نوع مدیریت آیت الله رئیسی امیدوارانه و مسئولیت پذیرانه بود، اظهار کرد: نمی گذارند و نمی شود در باور ایشان نمی گنجید. همواره دنبال روش حل مسئله بود، اعتقاد داشت باید در میدان بود و در سیاست خارجی و داخلی نیز همواره در وسط میدان بودند و از حکمرانی برون نگر و وابسته به حکمرانی درون زا با فعال کردن ظرفیت های مردمی حرکت کرد.

وی افزود: جهرمی با اشاره به اینکه شهید رئیسی از پرداختن صرف به سیاست های جاری و روزمره فاصله گرفت و دنبال بسترسازی برای فعالیت های طولانی مدت کشور بود، گفت: با این نگاه ۱۲ پرتاب فضایی تقریبا به اندازه سه دولت قبل در این سه سال انجام شد. بسترسازی و تامین منابع برای پیشرفت کشور در حوزه های کوانتم و هوش مصنوعی از جمله این موارد بود.

جهرمی با بیان اینکه شهید رئیسی به حوزه های آینده ساز و زیرساختی توجه ویژه ای داشتند و اقداماتی را در این زمینه انجام دادند، افزود: توجه به قانون از مهمترین ویژگی های رییس جمهور شهید بود هیچ گاه نمی گفت این مسئله را چون من می گویم انجام شود همواره می گفت قانون چه می گوید. در تمام دستورکارها و مسائل منتظر نظر معاونت حقوقی دولت بود.

وی همچنین حرکت از مدیریت حکمرانی نزاع پایه به گفت گو محور را از دیگر شاخص های مدیریتی شهید رییسی توصیف کرد و گفت: با جناح های مختلف سیاسی هم نشینی داشت. از مدیریت نظارت گریز به مدیریت نظارت پذیر حرکت کرد و از مدیریت سیاست محور به اخلاق محور عبور کرد. متکی به  حضور چهره های سنتی در مسئولیت نبود و  مدیریت متکی بر نیروهای جوان را در بخش های مختلف در پیش گرفت.

سخنگوی دولت یادآور شد: در این دولت پای جوانان در سطوح مختلف مدیریتی دولت باز شد. از مدیریت ایستا به پویا حرکت کرد و برای صیانت از این نوع مدیریت ارزیابی عملکرد بخش های دولت را در پیش گرفت  و خود را نیز در معرض نقد قرار می داد. نقد را می پذیرفت و منطبق با برنامه پیش می رفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha