• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032113759
  • خبرنگار : 30147

مدیر آموزش و پرورش:

هیچ کودک بازمانده از تحصیلی نباید در کلات وجود داشته باشد

هیچ کودک بازمانده از تحصیلی نباید در کلات وجود داشته باشد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: نباید هیچ کودکی در این شهرستان از تحصیل باز بماند.

رمضان پروانه در گفت و گو با ایسنا با ارائه آماری از تعداد دانش آموزان ثبت‌نام شده در پایه اول ابتدایی شهرستان اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۷۶۰ نوآموز خواهیم داشت که تاکنون از این تعداد ۷۳۰ نوآموز سنجش شده و ۲۷۶ نفر در سامانه به تأیید مدیران مدارس رسیده و باقی منتظر تأیید هستند.

وی با تأکید بر پیگیری ثبت‌نام باقی دانش آموزان و درخواست از اولیای گرامی برای ثبت‌نام به موقع فرزندانشان در کلاس اول، گفت: مدیران باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند و با شناسایی افراد باقیمانده، از فرصت اندک باقی مانده تلاش کنند تا هیچ دانش‌آموزی در مقطع اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید بازمانده از تحصیل نشوند.

مدیر آموزش و پرورش کلات در ادامه از برگزاری کارگروه لباس فرم مدارس در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: باید الگوی پوشش ایرانی و اسلامی در لباس فرم دانش آموزان مدنظر مدیران باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص لباس فرم مدارس به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قرارداد منعقد شده به نفع خانواده‌ها باشد، بر رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی تأکید کرد و افزود: باید لیست تولیدی‌ها و قیمت پارچه‌ها در دوره‌های مختلف تحصیلی مشخص و اعلام شود.

پروانه با تأکید بر انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان بومی گفت: رنگ، نوع پارچه، قیمت، نحوه و مدل دوخت و دیگر مقوله‌ها در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ وقت در آموزش و پرورش موضوع تعطیلی مطرح نیست و فعالیت‌ها پایان ندارند، بلکه با اتمام یک فرایند، مجدد شروعی دوباره برای آن رقم می‌خورد.

وی گفت: مدارس ما به ظاهر تعطیل شده‌اند اما از اولین روز تعطیلی در پایان سال تحصیلی، مجدد فعالیت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق در راستای پروژه مهر آغاز و آموزشگاه‌ها برای بازگشایی آماده می‌شوند.

این مقام مسئول پروژه مهر را یکی از مهم‌ترین فرایندهای مهم در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: تمام تلاش‌هایی که در طول تابستان و در چارچوب پروژه مهر صورت می‌گیرد باید منجر به این شود که روز اول مهر درس شروع شود.

وی گفت: ما نیز در آموزش و پرورش شهرستان کلات با طرح و بررسی چند موضوع مهم، پروژه مهر را آغاز کرده و امیدواریم با همت همکاران در حوزه ستادی و مدیران مدارس به بهترین نحو در روز اول مهر میزبان دانش آموزان باشیم.

پروانه در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مقوله‌های با اهمیت برای اجرای مطلوب پروژه مهر نیروی انسانی است، نیروی انسانی را بالاترین سرمایه‌ هر دستگاهی دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی رکن اصلی در آموزش و پرورش است.

وی تأکید کرد: اقدامات ما باید منجر به حضور معلم در روز اول مهر در کلاس درس شود، در همین راستا همکاران در مقاطع مختلف تحصیلی از هم اکنون در حال انجام فرایند سازماندهی نیروی انسانی هستند.

پروانه در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مدیران در راستای اقدامات ارزشمندی که تاکنون انجام داده‌اند از ثبت‌نام ۹۹ درصدی کتب درسی مدارس و کسب رتبه اول در استان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه همکاران ما در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی اقدامات مؤثر و در خوری انجام دادند و همه فعالیت‌هایی که عنوان شد، برای اینکه به سرانجام برسد مستلزم اقدامات به موقع، درست و برنامه‌ریزی شده برای اجرای پروژه مهر است.

وی از تحصیل ۷۶۷۰ دانش‌آموز در ۱۴۵ واحد آموزشی خبر داد و افزود: ۴۳۸۹ دانش‌آموز دختر و پسر در ۹۳ آموزشگاه ابتدایی، ۱۸۵۹ دانش‌آموز در ۳۱ مدرسه مقطع متوسطه اول، ۴۹۶ هنرجو در ۹ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ۸۷۱ دانش‌آموز در ۹ مدرسه مقطع متوسطه دوم نظری‌ مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش کلات با اشاره به اینکه در مجموع ۳۹۶۹ نفر از دانش‌آموزان پسر و ۳۷۰۱ نفر دیگر نیز دختر هستند، اظهار کرد: معتقدیم مدرسه باید محیطی شاداب با امکانات مناسب و متناسب با نوع و جنسیت دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha