• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403032113682
  • خبرنگار : 71589

تامین نیروی پایگاه‌های نظامی آمریکا با ریزرآکتورهای هسته‌ای

تامین نیروی پایگاه‌های نظامی آمریکا با ریزرآکتورهای هسته‌ای

استفاده از ریزرآکتورهای هسته‌ای می‌تواند به زودی نیروی پایگاه‌های نظامی ایالات متحده را تامین کند.

به گزارش ایسنا، واحد نوآوری دفاعی آمریکا(DIU) و ارتش ایالات متحده به دنبال راه حل‌های پیشرفته انرژی هسته‌ای برای افزایش انعطاف‌پذیری هستند.

به نقل از آی‌ای، ارتش ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای آوردن انرژی هسته‌ای به تاسیسات نظامی خود است.

در حال حاضر این سرویس به شدت به ارائه برق عمومی وابسته است که مانع از استفاده از آن در ماموریت‌های نظامی می‌شود، اما در صورت موفقیت، نیروگاه‌های میکرورآکتوری می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ عملیاتی شوند.

این ابتکار ارتش و نیروی هوایی آمریکا راه را برای استقرار گسترده فناوری انرژی هسته‌ای در سراسر تاسیسات نظامی هموار می‌کند.

دکتر اندرو هیگر مدیر پورتفولیوی انرژی DIU می‌گوید: انرژی هسته‌ای پیشرفته ماژولار یک نیاز مشترک و جهانی است. تلاش ما به تقویت و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی حیاتی با تامین انرژی بدون کربن برای ماموریت‌های نوظهور، ماموریت‌های آینده و نیازهای تأسیسات در وزارت دفاع که امکان انعطاف‌پذیری انرژی را فراهم می‌کند، کمک می‌کند.

وزیر ارتش آمریکا در جلسه اخیر کنگره این کشور بر تمرکز ارتش بر انعطاف‌پذیری انرژی در تاسیسات و علاقه آن به پتانسیل ریزرآکتورها برای افزایش این انعطاف‌پذیری تاکید کرد.

راه حل‌ها باید با استانداردهای تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتش ایالات متحده و کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای ایالات متحده برای انطباق عملیاتی مطابقت داشته باشند. طراحان می‌توانند یک یا چند رویکرد، از جمله رویه‌ها، سیاست‌ها و فرآیندهای مرتبط را به این آژانس ارائه دهند.

پیشنهادهای منتخب می‌توانند واجد شرایط قرارداد و موافقت‌نامه‌های تولید برای تدارکات در حال انجام تا پایان چرخه حیات رآکتور باشند.

واحد نوآوری دفاعی آمریکا تصریح کرد که نمونه اولیه ریزرآکتور هسته‌ای باید ۲۰ درصد کمتر اورانیوم ۲۳۵ نیاز داشته باشد و ۱۰۰ درصد نیازهای بار بحرانی را برآورده و ۳ تا ۱۰ مگاوات برق تولید کند.

ارائه راه حل‌های انعطاف‌پذیر انرژی

رآکتورهای هسته‌ای ماژولار کوچک و ریزرآکتورها انعطاف‌پذیری انرژی را به تاسیسات دفاعی حتی در مواجهه با حملات فیزیکی یا سایبری، رویدادهای آب و هوایی شدید، تهدیدات زیستی همه‌گیر و سایر چالش‌های نوظهور که می‌توانند شبکه‌های انرژی تجاری را مختل کنند، برای چندین سال ارائه می‌کنند.

بر اساس یک جلسه توجیهی در کاخ سفید، ارتش آمریکا علاوه بر برنامه‌های دفاعی مستمر مانند رهیاب ریزرآکتوری نیروی هوایی، نقشی اساسی در بررسی استقرار رآکتورهای پیشرفته برای رفع نیازهای انرژی ایفا می‌کند.

کاخ سفید در این نشست اعلام کرد: این تلاش‌ها به اطلاع‌رسانی مسیرهای نظارتی و زنجیره تأمین کمک می‌کند که مسیر را برای استقرار بیشتر فناوری هسته‌ای پیشرفته برای تأمین انرژی پاک و قابل اعتماد برای تأسیسات فدرال و سایر زیرساخت‌های حیاتی هموار می‌کند. علاوه بر این، دولت ایالات متحده به اقدامات خود ادامه خواهد داد تا اولین پایگاه‌ها را قادر به استقرار فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه کند.

متحدان ایالات متحده مانند بریتانیا نیز در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته‌اند. دولت بریتانیا بودجه‌ای را برای فناوری پیشرفته رآکتور ماژولار اختصاص داده است که اولین سرمایه‌گذاری خود را برای تجاری‌سازی و فعالیت‌های توسعه تجاری پس از تحقیق و توسعه به حساب می‌آورد.

به گفته اندرو بووی وزیر انرژی‌های هسته‌ای و تجدیدپذیر بریتانیا، دولت این کشور از نوآوری در انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند و هدف آن دستیابی به تولید یک چهارم برق کشور از انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۵۰ است.

وی حمایت از رآکتورهای ماژولار پیشرفته را به عنوان بخشی از این تلاش برجسته کرد و گفت که این تعهد بریتانیا را به پیشرفت فناوری هسته‌ای نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha