• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403032113655
  • خبرنگار : 50541

برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید عبادت و١٠٠٠ شهید تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا

برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید عبادت و١٠٠٠ شهید تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا

ایسنا/کردستان ‌مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید عبادت و١٠٠٠ شهید تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا با حضور خانواده معظم شهدا و کارکنان و خانواده های کوی و بسیجیان و مسئولین در حسینیه قمربنی هاشم کوی سازمانی شهید معصومی مریوان برگزار شد. 

سرهنگ بهمن عبدلی، شامگاه گذشته(۲۰ خردادماه) در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید عبادت و١٠٠٠ شهید تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا، با بیان اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و یا برگزاری یادواره شهدا یکی از بزرگترین عبادت‌هاست، گفت: خداوند از جایگاه و عظمت شهدا سخن گفته و خود را یکی از مشتریان شهدا دانسته و با آنها معامله کرده است.

وی افزود: خداوند به شهدا بابت معامله‌ای که کرده‌اند تبریک گفته و شهدا با انتخاب این راه در واقع برنده این معامله هستند و مزد و اجر آنها در نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا، در رابطه با وظایف ما در قبال شهدا بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف ما زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده است، چرا که باید آنها را با رشادت ها و شهادت طلبی جوانان آن دوران آشنا کنیم.

سرهنگ بهمن عبدلی در ادامه تصریح کرد: اکثر شهدا از نظر عبادت و خداشناسی به اوج رسیده و راهشان را انتخاب کرده بودند و خون شهیدان ما کشور را حفظ کرده است پس باید بسیار مواظب باشیم.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا عنوان کرد: رضایتمندی از دیگر ویژگی خاص شهدا است و آنها و بر رضای خدا راضی بودند، اما ما به هر چیزی گلایه داریم و همیشه لیوان خالی را می بینیم و دچار بهانه جویی می شویم.

وی در خصوص سیره و مراحل زندگی شهید سرلشکر رسول عبادت بیان کرد: انس با قرآن، با گذشت زمان از او جوانی متعهد ساخته بود. در انجام احکام الهی مقید بود و پس از ورود به ارتش از انجام عبادت و قرائت قرآن غافل نشد و سربازان و نیروهای زیردست خود را به نماز و ارتباط با قرآن سفارش می کرد.

وی با سربازان نشست وبرخاست داشت و با آنان غذا می خورد و پیشاپیش یگان در عملیات شرکت می کرد، لذا نیروهای تحت امرش از داشتن چنین فرماندهی بر خود می بالیدند و دستوراتش را بی چون وچرا انجام می دادند و در راه مبارزه با دشمن، فداکاری می کردند.

 وی درخصوص نحوه شهادت این شهید افزود: شهید سرلشکر رسول عبادت در ششم مهرماه سال ۱۳۲۴ شمسی، همزمان با میلاد فرخندۀ رسول اکرم(ص) در شهر شیراز به دنیا آمد. به میمنت و مبارکی آن روز، او را رسول نامیدند.

این شهید والامقام سرانجام شانزدهم خرداد ماه ۱۳۶۰ در عملیات آزادسازی قوچ سلطان به وسیله نیروهای بعثی مورد اصابت تیر قرار گرفت و به شهادت رسید.

سرهنگ بهمن عبدلی به انتخابات ریاست جمهوری آینده هم اشاره کرد و یادآور شد: همه ما ان‌شاءالله در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و دوباره حماسه دیگری می آفرینیم و مشت محکمی به دهان کسانی که چشم به این کشور دوخته اند، خواهیم زد.

‌فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا در پایان این مراسم تصریح کرد: دشمن از لحاظ قدرت نظامی جرات حمله ندارد که سمت ما بیاید مگر از طریق فرهنگ که البته مردم ما در این زمینه بسیار هوشیار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha