• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032113631
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان:

استخر مناسبی برای استفاده دانش‌آموزان و ورزشکاران در میاندورود نداریم

استخر مناسبی برای استفاده دانش‌آموزان و ورزشکاران در میاندورود نداریم

ایسنا/مازندران رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندورود گفت: با وجود ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در شهرستان میاندورود، استخر مناسبی در شهرستان نداریم و امکان آموزش شنا به دانش‌آموزان بنا به مصوبه وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.

جواد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به وجود ۲۵ هیئت ورزشی فعال در این شهرستان گفت: ۴۳ ورزشکار از شهرستان میاندورود در رشته‌های مختلف و در بخش استانی به مقام قهرمانی رسیده‌اند و ۱۵ ورزشکار نیز در سطح کشوری موفق به کسب جایگاه قهرمانی شده‌اند.

وی افزود: با وجود کمبود امکانات، ۷ ورزشکار این شهرستان در رشته‌های فوتبال بانوان، بسکتبال، کاراته، کبدی،‌ کشتی آلیش و والیبال عضو تیم‌های ملی هستند. همچنین چهار بازیکن این شهرستان در لیگ برتر فوتبال در تیم‌های استقلال خوزستان، پیکان و هوادار حضور دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندورود با اشاره به وجود ۹ کیلومتر ساحل شهرستان میاندورود و تشکیل فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در کشور افزود: تشکیل هیئت مربوطه به عنوان زیرمجموعه شهرستانی این فدراسیون و برخورداری از امکانات لازم در شهرستان، امکان توسعه و فعال شدن ورزش‌های آبی را فراهم خواهد کرد.

اسفندیاری ادامه داد: با توجه به برخورداری از ۱۵ هکتار زمین ساحلی شهرستان میاندورود، امکان احداث کمپ دوم برای تیم‌های ملی در این شهرستان وجود دارد که امیدواریم با موافقت اداره منابع طبیعی برای واگذاری زمین‌ها به اداره کل ورزش استان مازندران، این هدف محقق شود.

وی از وجود ۱۰ سالن ورزشی فعال در این شهرستان خبر داد و گفت: چهار سالن ورزشی هم در حال احداث است که با حمایت مسئولان استانی این پروژه های نیمه‌تمام افتتاح خواهد شد که البته برای تکمیل ۲ سالن کشتی و ورزش‌های توپی هم نیازمند تامین اعتبار هستیم.

جواد اسفندیاری درباره درآمدزایی بخش ورزش در شهرستان میاندورود اظهار کرد: بیشتر سالن‌های ورزشی شهرستان در روستاها واقع شده‌اند و در روستاها درآمد بالایی وجود ندارد که از آن بتوان مشکلات مالی حوزه ورزش را رفع کرد.

اسفندیاری گفت: از طرفی با وجود ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در شهرستان میاندورود، استخر مناسبی در شهرستان نداریم و امکان آموزش شنا به دانش‌آموزان بنا به مصوبه وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندورود درباره زیرساخت‌های ضعیف ورزش این شهرستان تصریح کرد: این شهرستان از خانه کشتی، خانه تکواندو و خانه ژیمناستیک بی‌بهره است و با توجه به برخورداری از خطوط ریلی و هوایی، دریایی و خطوط ترانزیتی، امیدواریم مسئولان وزارت ورزش و جوانان به بهبود شرایط زیرساختی استان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اسفندیاری با اشاره به نبود زیرساخت‌هایی نظیر روشنایی، رختکن، سکوی تماشاگران و... در زمین‌های فوتبال شهرستان میاندورود خاطرنشان کرد: این شهرستان از ظرفیت بالایی برای پرورش ورزشکاران حرفه‌ای برخوردار است و توجه ویژه مسئولان سبب ارتقاء ورزش این شهرستان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شهرستان میاندورود بین شهرستان ساری و شهرستان نکا وجود دارد که جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha