• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403032013392
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

روند احداث ۲۷ مدرسه سایت‌های مسکن استان سرعت گیرد

روند احداث ۲۷ مدرسه سایت‌های مسکن استان سرعت گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر شتاب بخشیدن به روند احداث ۲۷ مدرسه سایت‌های مسکن استان تأکید کرد. 

جواد قناعت  امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) در شورای آموزش و پرورش استان موافقت خود را با اینکه شهرداری‌ها بر اساس ضوابط اعلامی کمیسیون ماده ۵ و دفتر امور شهری استانداری مجور بهره‌برداری پنج درصد فضاهای آموزشی را به صورت رایگان به ادارت آموزش و پرورش بدهند، اعلام کرد.

وی همچنین با تعیین تکلیف تغییر کاربری اعیان ساختمان آزمایشگاه جابربن حیان شهر بیرجند با همکاری شهرداری و دفتر امور شهری استانداری موافقت کرد.

استاندار در ادامه گفت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها تا سه درصد عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی خود را باید به آموزش و پرورش پرداخت کنند.

قناعت تأکید کرد: برای جبران بخشی از کمبود سرانه فضای آموزشی و تأمین زیر ساخت‌های آموزشی در طرح نهضت ملی مسکن هر چه سریعتر روند احداث ۲۷ مدرسه در سایت‌های مسکن استان آغاز شود.  

۳۸۷ پایگاه اوقات فراغت تابستانه پذیرای دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: ۳۸۷ پایگاه برای غنی‌ سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی برای تابستان امسال در استان پیش‌بینی شده است.

علیرضا موسوی‌نژاد زمان ثبت‌نام دانش آموزان را تا اول تیرماه اعلام کرد و افزود: همه دانش‌آموزان می‌توانند، از طریق مراجعه به سایت نورینو با ورود به پنجره فعالیت‌های تابستانی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

۱۲۰ کلاس نیمه ناتمام در شهرستان بیرجند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان به طور میانگین ۶.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که از میانگین سرانه آموزشی کشور با ۵.۵ مترمربع بالاتر است، گفت: در استان مشکلات نقطه‌ای داریم و این سرانه در شهرستان بیرجند ۴.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

حامد رخسارپور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹ مدرسه دو شیفت در بیرجند داریم، افزود: اکنون ۱۲۰ کلاس درس نیمه‌تمام در شهرستان بیرجند داریم که تلاش می‌شود با اعتبارات دولتی و خیرین به نتیجه برسانیم تا بخشی از معضلات کمبود فضای آموزشی در این شهرستان حل شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ کلاس درس تا ابتدای مهرماه آماده بهره‌ برداری خواهد شد، ادامه داد: سال گذشته در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی مقرر شد ۲۷ مدرسه به صورت مشارکتی در ۲۷ سایت‌های مسکن ملی استان ساخته شود که تفاهم‌نامه آن در مرحله امضا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: این مدارس با مشارکت ۵۰ درصدی راه و شهرسازی، ۲۰ درصد اعتبار استانی و ۳۰ درصد اعتبار ملی یا خیرین احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته‌ایم که نسبت به سال قبل که این مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بوده، رشد بیش از ۵۰ درصد جذب اعتبار خیرین را نشان می‌دهد.

رخسارپور ادامه داد: استفاده از مسئولیت اجتماعی صنایع، معادن و دستگاه‌ها از مهمترین اهداف ما در جلب و جذب خیرین مدرسه‌ساز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha