• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032013353
  • خبرنگار : 50649

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد

رونق گردشگری با واگذاری عمارت‌های تاریخی به هنرمندان در شیراز

رونق گردشگری با واگذاری عمارت‌های تاریخی به هنرمندان در شیراز

ایسنا/فارس معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معتقد است که واگذاری اتاق‌ها و عمارت‌های تاریخی به هنرمندان صنایع دستی زمینه گردشگری تجربه محور را فراهم می‌کند.

مریم جلالی امروز، ۲۰ خردادماه در مراسم افتتاح واگذاری اتاق‌های ارگ کریم خانی به هنرمندان صنایع دستی فارس که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی در شیراز برگزار شد، به تاثیر واگذاری اتاق‌ها و عمارت‌های تاریخی به هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور صریح مقام عالی وزارت میراث فرهنگی و همراهی معاون این وزارتخانه، مقرر شد که خانه‌ها و ابنیه تاریخی در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گیرد.

وی افزود: این مهم در ابتدا موجب حیثیت و حفظ کارایی بنا می‌شود و از آنجا که نفس هنرمندان خود نوعی مرمت محسوب می‌شود، روند تخریب بنا کندتر خواهد شد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: همچنین با اجرایی شدن این کار، بناهای تاریخی در پیوند با صنایع دستی جان دوباره‌ای می‌گیرند و این جان گرفتن موجب می‌شود هم شان هنرمندان حفظ و هم بنای تاریخی منتفع شود و در واقع یک رابطه برد ـ برد ایجاد خواهد شد.

به گفته جلالی، واگذاری اتاق‌ها و عمارت‌های تاریخی به هنرمندان صنایع دستی موجب فراهم شدن زمینه گردشگری تجربه محور برای گردشگران می‌شود.

زنگ هنر دبیرستان‌ها در اماکن هنری تاریخی اجرایی شود

وی در ادامه به مثبت ارزیابی کردن واگذاری اتاق‌های ارگ تاریخی کریم خانی شیراز به هنرمندان صنایع دستی خواستار ورود هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها و دانشجویان به این اتاق‌ها شد و گفت: زنگ هنر دبیرستان‌ها در این اماکن اجرایی شود.

در این مراسم مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز طی سخنانی گفت: واگذاری اتاق‌های ارگ کریم خانی به هنرمندان صنایع دستی در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی  صورت گرفته است.

محمد ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه واگذاری این اتاق‌ها به هنرمندان و  اساتیدی که دارای نشان درجه یک صنایع دستی  هستند، صورت گرفته است، تأکید کرد: بی‌تردید صنایع دستی حمایت شود زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

وی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی تولیدات فاخر آن‌ها به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است و به طور حتم حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

به گزارش ایسنا، امروز همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و هیئت همراه مراسم افتتاح واگذاری اتاق‌های ارگ کریم خانی به هنرمندان صنایع دستی استان فارس برگزار شد.

از امروز گردشگران و بازدیدکنندگان از ارک کریم‌خانی با حضور در این عمارت تاریخی و اتاق‌های واگذاری شده به هنرمندان با صنایع دستی چون خاتم، صنایع چوب، دست‌بافت‌های داری و قلم‌زنی به صورت کاملا تخصصی و کارگاهی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha