• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032013206
  • خبرنگار : 50180

آماده‌باش ۶۵ اکیپ منابع طبیعی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها و مراتع کرمانشاه

آماده‌باش ۶۵ اکیپ منابع طبیعی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها و مراتع کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از آماده باش ۶۵ اکیپ منابع طبیعی جهت مقابله با آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها و مراتع استان در فصل تابستان خبر داد. 

فرشید سنجری در گفت و  گو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای خرداد تمام نیروها برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در عرصه های جنگلی و مرتعی به حالت آماده باش درآمده‌اند که این نیروها در قالب ۶۵ اکیپ به صورت شیفت‌های ۲۴ ساعته عهده‌دار گشت زنی در عرصه‌های منابع طبیعی استان هستند.

وی افزود: علاوه بر نیروهای منابع طبیعی ۲۸۰ نفر از مردم محلی و عشایر منطقه نیز به عنوان دیده بان در جهت حفاظت از منابع طبیعی استان در برابر حریق‌های احتمالی پای کار آمده‌اند که این دیده بانان در حدود ۲۵۰ نقطه‌ای که در عرصه های جنگلی و مرتعی استان به عنوان مناطق بحرانی حریق شناسایی شده‌اند، مستقر هستند.

سنجری اضافه کرد: این دیده بانان در منطقه مستقر بوده و اولین افرادی هستند که در جریان حریق قرار می‌گیرند و به واسطه حضور به موقع در عرصه‌ها می‌توانند در اطفای سریع حریق نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: این دیده‌بانان علاوه بر ماموریتی که برای مقابله با حریق در زمان آتش سوزی دارند، نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم محلی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی  دارند.

سنجری در ادامه با اشاره به انجام دیگر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت: روستائیان استان به خصوص در مناطق جنگلی در قالب طرح آموزش «خانه به خانه» به میزان ۵۷۰۰ نفر روز برای مقابله با حریق آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با وقوع حریق در منابع طبیعی استان کار تیغه زنی حاشیه جاده‌ها در سطح ۱۹۲ کیلومتر انجام شده، گفت:  همچنین ۳۵۰ کیلومتر آتش‌بر در اراضی جنگلی و مرتعی به صورت مشارکتی با مردم برای مقابله با حریق انجام شده است.

سنجری با اشاره به بحرانی بودن امسال از حیث احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی، گفت: امسال با توجه به بارش های خوبی که در استان رخ داده، پوشش گیاهی خوبی در منابع طبیعی استان وجود دارد که احتمال وقوع حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی را بالا برده است، ضمن اینکه شروع زودهنگام گرمای هوا نیز عامل دیگری در بالا رفتن احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی استان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد حریق‌هایی که در منابع طبیعی رخ می‌دهد عامل انسانی دارد، از مردم بخصوص گردشگران خواست اگر به دامان طبیعت رفتند و آتش روشن کردند، حتما از خاموش بودن آتش هنگام ترک محل مطمئن شوند.

سنجری اشاره‌ای هم به حریق های رخ داده در عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته ۵۳ فقره حریق مهم در منابع طبیعی استان رخ داد که در جریان این آتش سوزی‌ها ۱۲۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.
 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha