• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403032013167
  • خبرنگار : 30057

دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد

آبادیران؛ تلفیق جریان علم و فناوری با حضور مردم

آبادیران؛ تلفیق جریان علم و فناوری با حضور مردم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه آبادیران در روز ۲۲ خرداد، گفت: نمایشگاه ملی آبادیران در دور دوم گام بلندی به سمت ایران آباد، پیشرفته و پیشرو در منطقه و جهان بر می‌دارد.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری امروز که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، یکی از اهداف نسل چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را به دستور اکید رئیس‌جمهور شهید مبنی بر حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: هویت اصلی معاونت علمی، حمایت از شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان و خلاق است و علاوه بر آن هویت جدیدی به این معاونت اضافه شد که شامل حمایت از دانش‌بنیان‌های مردم‌نهاد است.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق را نخبگان و اقشار خاص هدایت می‌کنند، اما در مجموعه‌های مردم نهاد، مردم بازیگران آن به شمار می‌روند.

دهقانی فیروزآبادی، نوآوری را از ویژگی‌های این مجموعه‌های مردم نهاد دانست و خاطرنشان کرد: حمایت‌های معاونت علمی از این مجموعه‌ها شامل حمایت‌های تسهیلاتی، بلاعوض، حمایت های تسهیلگری و تنظیم‌گری است. حمایت ها هم به سکوها و هم به مردمی که در این سکوها در حال فعالیت هستند، تعلق می‌گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور یادآور شد: اصل سرمایه مردم در این مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم‌نهاد با کمک نوآوری حفظ می‌شود. قطعا با وجود نوآوری در این مجموعه‌ها هیچ وقت نگران ضرر نخواهیم بود.

دهقانی فیروزآبادی به برگزاری نمایشگاه آبادیران از روز ۲۲ خرداد اشاره کرد و گفت: نمایشگاه آبادیران، با این هدف تشکیل شد تا ببینیم چطور می‌توانیم طعم نوآوری را در اقتصاد مردمی به روستاها و مناطق محروم بچشانیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: از سال گذشته تاکنون اقدامات زیادی در این خصوص اعم از برگزاری جلسات شورای راهبری، ارتباط با مجموعه‌های جهادی و مردمی و ... صورت گرفته است. 

وی اضافه کرد: به این واسطه اتفاقات خوبی رخ داده و امسال برای دومین سال نمایشگاه آبادیران بنا دارد دستاوردهای یک سال گذشته را در یک برنامه چهار روزه در مصلای تهران به نمایش بگذارد.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: مقام معظم رهبری در ماه رمضان فرمودند که بایستی عامه مردم را وسط بازی دانش‌بنیانی آورد؛ مردم با خرید و مشارکت در سکوهای تامین مالی در زیست‌بوم فناوری حضور بیابند که نمایشگاه آبادیران و حمایت معاونت علمی از دانش‌بنیان‌های مردم نهاد در راستای سخنان مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: امسال در دور دوم نمایشگاه آبادیران قرار است از این شق سوم هویتی رونمایی شود. در نتیجه شکل‌گیری مجموعه‌های مردم نهاد و تلفیق جریان علم و فناوری با حضور مردم اتفاقات شگرفی رخ خواهد داد و طی آن هم مردم از این اتفاقات و برکات بهره‌مند می‌شوند و هم نخبگان با دردها و مشکلات مردم آشنا می‌شوند، تعهد و مسئولیت اجتماعی بیشتری را احساس خواهند کرد و نفس این تاثیرگذاری اتفاقا به موضوع نگهداشت نخبگان هم کمک خواهد کرد.  

معاون علمی رئیس‌جمهور همچنین ابراز امیداوری کرد که نمایشگاه ملی آبادیران در دور دوم گام بلندی به سمت ایران آباد، پیشرفته و پیشرو در منطقه و جهان بردارد.  

به گزارش ایسنا، برنامه ملی «آبادیران» با شعار «نوآوری برای آبادانی» در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان طراحی شده است. این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قصد دارد «دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران» را از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار کند. این نمایشگاه در پنج بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha