• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032013162
  • خبرنگار : 50180

ثبت سفارش کتب درسی ۷۰ درصد دانش‌آموزان کرمانشاه

ثبت سفارش کتب درسی ۷۰ درصد دانش‌آموزان کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون کار ثبت سفارش کتب درسی ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان انجام شده است.

فردین یاوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در دست انجام بودن کار ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان استان، گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان برای کتب درسی ثبت‌نام شده‌اند.

یاوری افزود: توصیه می‌شود خانواده‌ها خصوصا آن دسته از خانواده‌هایی که دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول ابتدایی، اول متوسطه اول و اول متوسطه دوم در تمامی رشته‌ها را دارند، هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس اقدام کنند تا پس از نهایی‌شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان نسبت به ثبت سفارش برای تهیه کتب درسی در آن مدرسه اقدام شود.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: خانواده‌ها این نکته را مد نظر قرار دهند که در صورت جابجایی در هر یک از مدارس شهر محل سکونت و یا انتقال به شهر یا استان دیگر، کتاب‌های درسی به همان مدارس منتقل خواهد شد و جای نگرانی نیست.

یاوری با بیان اینکه کتب درسی از ۲۴ شهریور به بعد بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد، عنوان کرد: برآورد شده اول مهر ۳۵۱ هزار و ۴۰۱ دانش آموز راهی مدارس استان شوند که هیچ کمبودی برای تامین کتب درسی مورد نیاز این دانش‌آموزان در استان نداریم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به نحوه ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان داشت و توضیح داد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳  از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند https://sso.my.gov.ir/login یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir انجام می‌شود.

یاوری با بیان اینکه ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان به دو صورت قابل انجام است، افزود: خانواده‌ها یا باید شخصا اقدام به ثبت سفارش کتاب فرزندانشان کرده و یا با مراجعه به مدارس محل تحصیل فرزندانشان این مهم را به اولیای مدرسه واگذار کرده تا به صورت تجمیعی از طرف مدرسه برای دانش آموزان صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha