• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032013085
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس:

غرفه‌های عرضه مستقیم گوشت قرمز با قیمت معین در فارس فعال شوند

غرفه‌های عرضه مستقیم گوشت قرمز با قیمت معین در فارس فعال شوند

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار فعال شدن غرفه‌های عرضه مستقیم گوشت با قیمت معین در استان تأکید کرد و گفت: باید از مباشران وارد کننده گوشت قرمز و عرضه کنندگان آنان حمایت کرد.

پنجمین جلسه کارگروه اقدام مشترک؛ تنظیم بازار کالاهای اساسی امروز، ۲۰ خرداد به ریاست استاندار فارس برگزار شد که در آن بر ارائه راه حل‌های استانی برای تناسب میان عرضه و تقاضا تاکید شد.

استاندار فارس در این جلسه بر ضرورت جلوگیری از قاچاق دام زنده، هم مولد و هم غیر مولد از استان تاکید کرد و گفت: در سطح استان، غرفه‌های عرضه مستقیم گوشت با قیمت معین فعال شود؛ در این زمینه اولویت با صنف قصابان است و در صورت عدم تمایل این صنف با راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه مستقیم عرضه گوشت افزایش یابد.

محمدهادی ایمانیه ادامه داد: باید از مباشران وارد کننده گوشت قرمز و عرضه کنندگان آنان حمایت کرد. اگر از استان فارس وارد کننده‌ای در این زمینه وجود دارد و قیمت آن نسبت به قیمت مصوب اعلامی کمتر است قطعاً مورد حمایت قرار می‌گیرد، البته مبلغ تمام شده برای تولید کنندگان داخلی نیز باید مورد توجه باشد تا این تولیدکنندگان دچار آسیب و ضرر نشوند.

وی، نظارت دقیق از مرحله صدور مجوز واردات تا نحوه توزیع گوشت قرمز را امری کاملاً ضروری دانست و در بخش دیگر سخنان خود احیای مرغداری‌ها و دامداری‌های راکد شده را مورد توجه قرار داد و افزود: باید مرغداری‌ها و دامداری‌های راکد فارس و مواردی که کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت ممکنه آن‌ها فعال هستند، در مسیر احیا و توسعه قرار گیرند؛ در هفته پیش رو میز خدمتی ویژه این قشر تشکیل شود با نظر بر اینکه اولویت با احیا و توسعه ظرفیت‌های باقیمانده دامداری‌ها و مرغداری‌های فعلی است.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مضرات متعدد استفاده بیش از حد قند و شکر، بر ضرورت استفاده از قندهای طبیعی تاکید کرد و افزود: با اقداماتی که به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام و همه دستگاه‌ها نیز موظف به همکاری با ایشان هستند، باید با آموزش به مردم توسط اساتید توانمند، مصرف شکر در فارس طی ۶ ماهه آینده ۱۰ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha