• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403032013030
  • خبرنگار : 71234

حاجی دلیگانی: کاندیداهای ریاست جمهوری چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی دارند؟

حاجی دلیگانی: کاندیداهای ریاست جمهوری چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی دارند؟

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که برنامه‌ کاندیداهای ریاست جمهوری برای رفع مشکلات اقتصادی چیست، گفت: رئیس جمهور بعدی چه برنامه‌ای برای جلوگیری از سفته بازی و سوداگری و بورس دارد؟

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز گفت: ملت بزرگ ایران و همکاران عزیز در مقطع بسیار حساس تاریخی از کشور عزیزمان ایران اسلامی قرار داریم. مجلس به تازگی شروع به کار کرده و انتخابات بسیار مهمی را در پیش رو داریم که نوع انتخاب و نحوه انتخاب مردم ما می‌تواند به هر حال اثرات بسیار مهمی را در سرنوشت کشور داشته باشد.

وی با طرح این پرسش که چگونه باید اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد اظهار کرد: اقتصاد باید بالنده، رو به رشد، با ثبات و به نفع عموم مردم باشد لذا ما معتقدیم که آن‌هایی که امروز در صحنه انتخابات ریاست جمهوری خودشان را در معرض عموم قرار داده‌اند می‌بایست به صورت صریح و روشن بگویند که برنامه‌شان برای رفع مشکلات اقتصادی چیست؟

وی ادامه داد: باید رئیس جمهور آینده  بگوید در خصوص بهره بانکی چه دیدگاهی دارند و چگونه قرار است رفتار کنند، آیا باز هم می‌خواهند بهره بانکی را افزایش دهند که پس از آن وامی که قرار است بانک‌ها بپردازند با ۳۷ درصد سود به تولید کننده پرداخت شود؟ به فردی که قرار است یک خانه اجاره کند و در صدد ۱۰ میلیون تومان وام است با تاخیر وام پرداخت کنند؟ بنابراین ابتدا باید مباحث نظام بانکی و بهره بانکی در این بخش اولویت داشته باشد. همچنین رئیس جمهوری آینده باید شفاف آمده و دیدگاه خود را در رابطه با این موضوعات مطرح کند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور بعدی نباید با یک سری حواشی و مسائلی که در متن نیست و در حاشیه قرار دارد این قبیل موضوعات را مد نظر قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور بعدی باید بگوید که چه برنامه ای برای جلوگیری از سفته بازی و سوداگری و بورس دارد. امروز بیش از نیمی از جمعیت کشور در بورس حضور دارند و هر روز ما شاهد نگرانی‌های افراد و مردم در این خصوص هستیم.

حاجی دلیگانی بیان اینکه ساختار، محتوا و نحوه اداره بورس باید از سوی رئیس جمهور بعدی، مد نظر قرار گیرد ادامه داد: برنامه رئیس جمهور بعدی باید در رابطه با یارانه‌های پنهان مطرح شود و بگوید چه طور جلوی این رانت ایجاد شده را می گیرد و چه برنامه‌ای برای آن دارد.

وی ادامه داد: همچنین رئیس جمهور بعدی باید برای رفع ناترازی‌های کشور برنامه خود را ارائه دهد. رئیس جمهور بعدی باید به فوریت بگوید که در سال ۱۴۰۳ وقتی ما بناست ۵ میلیارد دلار بنزین و گازوئیل وارد کنیم این به چه معناست؟ ما تا دو سال گذشته صادر کننده بنزین و گازوئیل بودیم و باید مشخص شود رئیس جمهور بعدی برای اصلاح این موضوع چه برنامه‌ای ارائه خواهد داد. به واقع رئیس جمهور بعدی اگر برنامه‌ای در این بخش ندارد، برای چه قرار است برنامه‌ای ارائه دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور بعدی بگوید در رابطه به دلارزدایی از اقتصاد، برای تقویت ارزش پول ملی، عادلانه شدن نظام مالیاتی و برای بزرگترین تاریکخانه کشور، یعنی شرکت‌های دولتی و برداشتن غل و زنجیر از تولید چه برنامه‌ای دارد.

وی گفت: برنامه رئیس جمهور بعدی برای مشارکت دادن مردم در اقتصاد و برای تسهیل در ساخت مسکن چه برنامه ای دارد و سهم زمین در سبد تولید مسکن چیست؟  کشوری که این تعداد زمین دارد چرا باید برای اینکه یک زمین را در اختیار یک شهروند ایرانی قرار دهد، این همه مشکلات داشته باشد؟

حاجی دلیگانی بیان کرد: رئیس جمهور بعدی باید سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه و رشد ۸ درصدی اقتصاد را مبنا قرار داده و برنامه‌هایش را برای تک رقمی شدن نرخ تورم اعلام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha