• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032012996
  • خبرنگار : 50649

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز:

فرایند سرمایه‌گذاری نباید دچار بروکراسی‌های اداری شود

 فرایند سرمایه‌گذاری نباید دچار بروکراسی‌های اداری شود

ایسنا/فارس معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز  با اشاره به پروژه‌های شاخص عمرانی در این کلان‌شهر که به صورت مشارکتی اجرا می شوند، تأکید کرد: فرایند سرمایه‌گذاری نباید دچار بروکراسی‌های اداری شود.

حمیدرضا اسماعیلی امروز، ۲۰ خردادماه در نشست مشترک سازمان سرمایه‌گذاری با شهرداران مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری شیراز در نشست مشترک سازمان سرمایه‌گذاری با شهرداران مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری که با هدف بررسی پروژه‌های مشارکتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد، گفت: امروز مهم‌ترین راه درآمد شهرداری‌ها جذب سرمایه‌گذار است. با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش ساخت‌وسازها، تنها راه برون‌رفت شهرداری از مشکلات مالی و تداوم اجرای پروژه‌های شهری، جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های مشارکتی است.

وی تأکید کرد: در هر منطقه باید اتاق ویژه سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شود و بهترین و خبره‌ترین و مسئول‌ترین کارشناس هر منطقه، مسائل سرمایه‌گذاری را پیگیری کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز  افزود: ظرف دو سال گذشته قراردادهای خوبی منعقدشده است، شهربازی‌های باغ جنت، پارک آزادی و بوستان مادر، پروژه آسمان، پروژه عرفان، پروژه آکواریوم همه از پروژه‌های مشارکتی است که از سال ۱۴۰۱ تا به امروز در شهر شیراز آغاز شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بیان کرد: فرآیند سرمایه‌گذاری نباید دچار بروکراسی‌های اداری شود بلکه باید به شکلی آن‌ها را پیش‌بریم که سرمایه‌گذار از مشارکت با شهرداری راضی و خرسند باشد و تمایل به همکاری‌های آتی داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی اراضی سطح شهر، اظهار کرد: اراضی بسیاری در سطح شهر وجود دارد که مستعد اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری است و با توجه به پراکندگی این املاک، پیگیری و مشارکت در ساخت آن‌ها، توزیع مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های جذاب در تمام نقاط شهر را به دنبال دارد.

وی حضور دائم و پیگیری جدی مدیران پروژه‌ها و تلاش برای رفع مشکلات و موانع موجود درروند اجرای پروژه‌ها را عامل اثرگذار در انگیزه سرمایه‌گذاران برشمرد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز نیز در این جلسه با تأکید بر نقش جذب سرمایه‌گذار در کسب درآمدهای پایدار و حرکت به‌سوی توسعه پایدار شهری گفت: در شرایط فعلی که دیگر روش‌های سنتی جوابگوی هزینه‌های عمرانی، خدماتی و جاری شهرداری‌ها نیست، کسب درآمدهای پایدار از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری تنها راه نجات شهرداری‌ها در آینده خواهد بود.

هومان معصومی تأکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری به‌عنوان سازمان پیشرو در حوزه جذب سرمایه‌گذار، کسب درآمدهای پایدار و پیش‌بینی روش‌های نوین تأمین مالی، عزم خود را برای تقویت این زمینه جزم کرده است.

وی افزود: ارزش‌افزوده‌ای که از طریق پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، آینده تأمین مالی شهرداری را بیمه می‌کنند و این موضوع مستلزم ورود جدی حوزه‌های مختلف شهرداری به‌ویژه مناطق، نتیجه بهتری خواهد داد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز بیان کرد: نشست‌های تخصصی هفتگی با معاونت‌ها، شهرداری‌های مناطق و رؤسای سازمان‌ها در راستای بررسی دقیق جزئیات فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌های مختلف شهرداری و تدوین برنامه زمان‌بندی برای به نتیجه رساندن آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha