• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032012985
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا:

شرایط ازدواج را باید برای جوانان آسان کنیم

شرایط ازدواج را باید برای جوانان آسان کنیم

ایسنا/کرمانشاه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش گفت: ترویج سنت حسنه ازدواج بین جوانان تکلیف شرعی همه ما است.

امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری در مراسم جشن پیوندهای آسمانی - ویژه کارکنان وظیفه یگان های نزاجا در استان‌های لرستان، کردستان و کرمانشاه- که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع خانواده در دین مبین اسلام و نقش آن در سالم سازی جامعه، گفت: در دین اسلام خانواده اساسی‌ترین و طبیعی‌ترین نیاز انسان محسوب می شود و درصورتی که این کانون از سلامت لازم برخوردار باشد، اکثر مشکلات زندگی روزانه انسانها در آن برطرف می‌شود.

وی ترویج سنت حسنه ازدواج در بین جوانان  را تکلیف شرعی همه دانست و گفت: نیروی زمینی ارتش با حمایت از سربازان متاهل گام های بسیار خوب و اثربخشی در ایجاد انگیزه، امیدآفرینی و مهیا نمودن زمینه ازدواج برای جوانان برداشته است.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل در امر ازدواج جوانان، گفت: ترویج سنت حسنه ازدواج که مورد تأکید و توصیه خداوند، پیامبر(ص) و اهل بیت‌ایشان بوده از طریق ساده کردن شرایط ازدواج و سهل‌گیری بر جوانان میسر می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در ادامه به تهاجم فرهنگی غرب علیه بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: زندگی مجردی و آنچه در غرب امروز به عنوان ازدواج سفید خوانده می‌شود، نشان از دوری فرهنگ بیگانه و غرب با کارکرد اصلی خانواده به عنوان مهد تربیت و کانون پرورش است.

طاهری گفت: در فرهنگ بی بند و بار غرب، کانون خانواده از هم متلاشی است و امروز غرب با انواع شبکه‌ها و رسانه‌ها  به دنبال ترویج آن در میان دیگر جوامع و مخصوصا جوامع اسلامی است.

طاهری گفت: غرب در تلاش است تا با جریان‌سازی و ترویج فرهنگ غربی، بنیان خانواده را مورد تهدید قرار دهد و ما بایستی با ایجاد سازوکارهای تربیتی و آگاهی بخشی در سطح جامعه نسبت به مصون‌سازی خانواده اقدام کنیم تا از نفوذ فرهنگ غربی جلوگیری به عمل آید.

در پایان این مراسم هفت عدد یخچال فریزر از طرف نیروی زمینی ارتش به کارکنان وظیفه اهداء شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha