• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032012624
  • خبرنگار : 50201

ثبت ملی جشنواره گلاب گیری «شاهناجر»

ثبت ملی جشنواره گلاب گیری «شاهناجر»

ایسنا/مازندران رئیس اداره گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی نوشهر گفت: جشنواره گلاب گیری «شاهناجر» به عنوان اولین رویداد بخش کجور ثبت ملی شد.

حسین متاجی ۱۹ خرداد در حاشیه سومین آیین گلاب‌ گیری و گل غلتان در روستای شاهناجر بخش کجور نوشهر به ایسنا اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه صنعت توریسم کشاورزی و ترویج آیین و سنن تاریخی بخش کجور برگزار شد.

وی افزود: اولویت اصلی وزارت میراث و گردشگری توسعه صنعت توریسم است و در این راستا تفاهم نامه‌ای با جهاد کشاورزی جهت احیای توریسم کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی و اکوتوریسم بسته شد.

ثبت ملی جشنواره گلاب گیری «شاهناجر»

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی نوشهر با بیان اینکه صنعت گیاهان دارویی در منطقه کجور یکی از ظرفیت‌های بزرگ است، افزود: گلاب گیری در جهت توسعه گردشگری پایدار و درگیر شدن جوامع محلی نقش مهمی دارد که می‌توان رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی و سایر ظرفیت‌ها در این روستاها را شناسایی کرد تا برای توریسم گردشگری فعال باشیم.

ثبت ملی جشنواره گلاب گیری «شاهناجر»

متاجی با اشاره به اینکه جشنواره گلاب گیری شاهناجر به عنوان رویداد ملی ثبت شد که اولین رویداد در منطقه کجور محسوب می‌شود، گفت: یکی از اولویت‌های وزارت گردشگری، احیای مزرعه گردشگری در منطقه کجور است.

همچنین جواد محمودی مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با بیان اینکه بخش کجور پتانسیل زیادی به لحاظ پرورش و تولید گیاهان دارویی دارد، اظهار کرد: در تمام مناطق بخش کجور به خاطر ارتفاعی که دارند گیاهان دارویی خودروی زیادی وجود دارد.

ثبت ملی جشنواره گلاب گیری «شاهناجر»

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۶ هکتار از زمین‌های بخش کجور نوشهر به صورت باغات گل محمدی با ۲۷ بهره‌بردار در این منطقه فعالیت دارند، افزود: پیش‌بینی تولید ما در سال جاری ۳۵ تن گل محمدی است که سه کارگاه گلاب‌گیری در روستاهای شاهناجر، شهر پول و روستای منجیر اقدام به تولید گل محمدی می‌کنند.

ثبت ملی جشنواره گلاب گیری «شاهناجر»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha