• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031912553
  • خبرنگار : 50642

بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد

بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: رفع تصرف اراضی شهرک‌ها با فعالیت‌های بسیار و صرف بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است تا بتوانیم بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور با ۲۳۰۰ هکتار را به بهره‌برداری برسانیم.

جعفر فرشچی طوسی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد مقدس، شهرک صنعتی خادم الرضا(ع) که امروز ۱۹ خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: بنا بود که این جلسه در سفر دوم ریاست جمهوری برگزار شود، اما تقدیر بر این بود که این مراسم با عنوان یادگار ابراهیم برگزار شود. برای بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه تخصصی شهرک صنعتی چرمشهر به امید سفر دوم ریاست جمهوری بودیم زیرا این پروژه‌ها، پروژه‌هایی هستند که سالیان سال ناتمام مانده بود و شهید جمهور در اتمام‌ آن‌ها همت داشتند.

وی بیان کرد: بحمدلله در سال‌های اخیر با کمک و عنایت مسئولان کشوری و استانی توانسته‌ایم اتفاقات و فعالیت‌های بزرگی را رقم بزنیم. مهم‌ترین اقدام، رفع تصرف اراضی شهرک‌ها است که با فعالیت‌های بسیار و صرف بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است تا توانسته‌ایم شهرک را در دست بگیریم و بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور را با ۲۳۰۰ هکتار به بهره‌برداری برسانیم و در آینده بتوانیم بزرگترین شهرک کشور با وسعت ۵ هزار هکتار را گسترش دهیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: مزیت‌های این شهرک‌ها بسیار زیاد است، زیرا این شهرک در مکانی واقع شده که فرودگاه، خط لوله اصلی گاز، راه‌آهن و دیگر امکانات جغرافیایی را داراست. در سال‌های اخیر در فعالیت‌های متعدد تابع محیط زیست بوده‌ایم و توانسته‌ایم صنعت را از غرب به شرق بیاوریم.

وی گفت: علی‌رغم اینکه ما در انتهای کشف‌رود قرار داریم، اما بر خود واجب می‌دانیم که تصفیه‌خانه‌هایی برای این امر راه‌اندازی کنیم. یکی از این تصفیه‌خانه‌های مهم، تصفیه‌خانه چرمشهر است که در سال ۱۳۸۱ آغاز به ساخت و به دلایل متعدد نیاز به رشد پیدا کرده است؛ اما متاسفانه غیرفعال شده و پس از چندین سال غیرفعال بودند، بحمدلله امروز به بهره‌برداری رسیده است. همچنین تصفیه‌خانه دیگری در مسیر کشف‌رود وجود دارد که شهرک صنعتی توس نامگذاری شده است و در حال توسعه است.

فرشچی طوسی ادامه داد: به موازات فعال‌سازی پروژه‌های غیرفعال این حوزه، در پروژه‌های دیگری هم نقش ایفا کرده‌ایم و در برخی از آن‌ها به اقدامات خوبی دست یافته‌ایم. باتوجه به اینکه شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم بوده است، در تلاش هستیم که در این امر به خوبی نقش ایفا کنیم. همچنین طی چهل سال گذشته موفق شده‌ایم که ۹۶۰۰ هکتار زمین دریافت کنیم و در راستای اقدامات دو سال گذشته در دولت سیزدهم مصوبه توسعه ۵۰۰۰ هکتار زمین را دریافت کرده‌ایم و تاکنون ۱۵۰۰ هکتار از آن را تملک کرده‌ایم. بنابراین طی این دو سال، پنجاه درصد اراضی به این ۴۰ سال اضافه شده است و امیدواریم که این امر به صورت مطلوبی موثر واقع شود.

تأسیس قرارگاه تحول محیط زیست

در ادامه مراسم مهدی‌اله‌پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با تبریک هفته محیط زیست بیان کرد: امیدواریم که اقدامات این هفته تلنگری برای تمامی شهروندان و مسئولان باشد. آنچه که امروزه در حال بهره‌برداری است نتیجه تلاش‌ها و زحمات شهید آیت‌الله رئیسی است. طی اقداماتی که شهید جمهور در این سه سال انجام داده‌اند، قرارگاهی برای اولین بار در حوزه محیط زیست کشور تحت عنوان قرارگاه تحول محیط زیست با نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی تاسیس شده است.

وی گفت: این قرارگاه در پنج پروژه و  ۴۵ فعالیت در حوزه محیط زیست خراسان رضوی تعریف شده است که یکی از حوزه‌های آن در خصوص پاکسازی کشف‌رود است و امروز تصفیه‌خانه چرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین امروز در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی، ایستگاه سنجش گردوغبار محیطی به بهره‌برداری می‌رسد، سرخس، نیشابور، خواف، سبزوار، گناباد، تربت‌جام، کلات، درگز، صالح‌آباد، تاییاد، رشتخوار و قوچان از جمله این شهرستان‌ها هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در راستای اقدامات انجام شده در این سه سال اخیر، هشت خودرو به یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه شده است. این امر در صورتی است که در ده سال گذشته خودروی قابل توجهی برای یگان حفاظت محیط زیست اختصاص داده نشده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha