• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031912443
  • منبع : سخنگوی وزارت خارجه

تاکید باقری بر اجرایی شدن توافقات بین سران ایران و ترکیه

تاکید باقری بر اجرایی شدن توافقات بین سران ایران و ترکیه

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری‌اسلامی ایران در ادامه برنامه های سفر به استانبول و در حاشیه نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی-هشت) در خصوص وضعیت غزه با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، علی باقری با قدردانی از ابتکار ارزشمند ترکیه در برگزاری نشست استانبول، حضور هیات ایرانی را نشانگر اهتمام ویژه به مساله فلسطین و همچنین نقش و موضع ترکیه عنوان کرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید به توسعه و تعمیق روابط دو کشور، بر اراده جدی کشورمان برای توسعه بیش از پیش روابط رو به پیشرفت دو کشور و  پیگیری اجرایی شدن توافقات صورت گرفته بین سران ایران و ترکیه به خصوص در ابعاد اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد: تقویت پیوندهای بیشتر در روابط ایران و ترکیه، نه تنها به نفع دو کشور، بلکه در جهت پایداری ثبات منطقه‌ای است، به خصوص که ما با دشمن مشترکی مثل رژیم صهیونیستی مواجه هستیم.

باقری همچنین با اشاره به اهمیت و حساسیت روند تحولات فلسطین و تشدید جنایات صهیونیست ها تصریح کرد: ما کشورهای اسلامی باید رایزنی‌های نزدیک تری برای حمایت های سیاسی و حقوقی از مردم فلسطین داشته باشیم.

تاکید باقری بر اجرایی شدن توافقات بین سران ایران و ترکیه
دیدار باقری و وزیر خارجه ترکیه

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با قدردانی از شرکت سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در نشست استانبول در این دوره حساس و فوق العاده بعد از شهادت سرنشینان پرواز اردیبهشت، تاکید کرد در خصوص این ابتکار و برگزاری نشست استانبول با دوست عزیزم دکتر امیرعبداللهیان گفت‌وگو و مشورت کرده بودیم.

وی از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و حضور فعال در عرصه های سیاسی و منطقه ای تمجید کرد و از توسعه و تقویت سازوکارهای همکاری های منطقه ای استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به ابعاد متنوع و متعدد روابط مهم آنکارا و تهران، بر تداوم و تقویت همکاری ها در عرصه های اقتصادی و انرژی و همچنین مبارزه با تروریسم در چارچوب توافقات خوب صورت گرفته در سفرهای روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha