• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403031912293
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان غربی:

توسعه مراودات اقتصادی با روان‌سازی امور در پایانه تمرچین

توسعه مراودات اقتصادی با روان‌سازی امور در پایانه تمرچین

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات موجود در پایانه مرزی تمرچین، گفت: با روانسازی امور در پایانه مرزی تمرچین، توسعه مراودات اقتصادی در این پایانه افزایش می یابد.

محمدصادق معتمدیان امروز ۱۹ خرداد ماه در جلسه شورای مبادلات مرزی استان با تاکید بر رفع مشکلات پایانه مرزی تمرچین و اجرای مصوبات شورای مذکور در این خصوص، افزود: در راستای افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری و همچنین افزایش ترانزیت، ضروری است موضوعات مربوط به ساماندهی مرز تمرچین در سریع‌ترین زمان عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با اقیلم کردستان عراق، خاطرنشان کرد: در راستای دسترسی به دریای مدیترانه و انتقال کالا به بخش عمقی عراق و بازارهای هدف سوریه، توسعه زمینه‌های اقتصادی و زیرساخت‌های لازم در پایانه‌های مرزی تمرچین و حاج عمران ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی به افزایش مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق در دو سال گذشته نیز اشاره کرده و افزود: در دولت سیزدهم، روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در مرزهای آذربایجان غربی ارتقاء یافته و هر سال بیش از یک میلیارد دلار صادرات به این اقلیم انجام شده و در این مدت شاهد افزایش ۲۵۰ درصدی ترانزیت و ۴۰ درصدی میزان صادرات به اقلیم کردستان عراق هستیم.

معتمدیان یکی از راهکارهای مهم برای افزایش مراودات تجاری و تسهیل در ترانزیت کالا به اقلیم کردستان عراق را افزایش مبادی مشترک مرزی دانسته و اضافه کرد: مطالعات و بررسی‌های لازم برای افزایش تعداد درب‌های واحد مرزی از ۴ درب موجود به ۱۰ درب، در قالب درب‌های اختصاصی برای تردد خودروهای سواری، کالاهای فاسد شدنی و ...، برای جانمایی و عملیاتی شدن این طرح در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد. 

وی با تاکید بر اجرای کامل مصوبات جلسات شورای مبادلات مرزی استان و لازم الاجرا بودن مصوبات این شورا، اظهارکرد: براساس ضرورت‌های مورد نیاز مرزهای بین‌المللی، الگوی جدیدی در پایانه مرزی تمرچین در کشور ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha