• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031912125
  • خبرنگار : 71129

مقام‌های مستعفی دولت بایدن به دنبال اعمال فشار بر او درباره جنگ غزه هستند

مقام‌های مستعفی دولت بایدن به دنبال اعمال فشار بر او درباره جنگ غزه هستند

گروهی از مقام‌های آمریکایی که در پی سیاست‌های بایدن در قبال غزه به صورت علنی از سمت‌های خود کناره گیری کرده بودند حالا به دنبال ایجاد گروهی برای اعمال فشار بر دولت به منظور تغییر موضع خود هستند.

به گزارش ایسنا، ده‌ها تن از مقام‌های دولت واشنگتن در اعتراض به سیاست‌های بایدن در قبال غزه و حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی از سمت‌های خود کناره گیری کرده‌اند و می‌گویند دیگر برای دولت کار نمی‌کنند. بسیاری از این مقام‌ها که علنا استعفا داده‌اند نیز می‌گویند به دنبال تاثیر گذاری بر دولت هستند.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، بایدن با فشارهایی از داخل و خارج بابت حمایت‌هایش از هشت ماه جنگ در غزه روبروست.

«جاش پال»، «هریسون مان»، «طارق حبش»، «آنله شلاین»، «لیلی گرینبرگ کال»، «الکس اسمیت»، «استیسی گیلبرت» و «هاله رحریت» که از دولت استعفا داده‌اند، می‌گویند احساس کردند که دیگر نگرانی‌ها، دورنماها و تجربیاتشان مورد توجه قرار نمی‌گرفت و واشنگتن توجهی به تعداد تلفات غیرنظامیان در نتیجه کارزار ارتش رژیم صهیونیستی نداشت.

آنها درباره خساراتی که سیاست‌های آمریکا در این جنگ برجای گذاشته و اعتبار کشور را زیر سوال برده، صحبت کردند.

ارائه حمایت و مشاوره به همکارانی که هنوز در خدمت دولت هستند اما با سیاست‌های واشنگتن مخالفند، یکی از دلایل کلیدی این است که آنها به طور جمعی گرد هم آمده‌اند. آنها گفتند که دلیل اصلی دیگر، افزایش فشار بر دولت برای تغییر مسیر است.

جاش پال، از مقام‌های سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: « ما به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم از نگرانی مشترکمان استفاده کنیم و به فشار با هم برای تغییر ادامه دهیم.»

گیلبرت، یک دیپلمات حرفه‌ای با بیش از دو دهه تجربه که از سمتش کناره گیری کرد، به سی.ان.ان گفت که روی گزارش مورد انتظار در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات ایالات متحده و اینکه آیا این رژیم کمک‌های بشردوستانه را محدود کرده، کار می‌کرد اما پس از آن، «در مقطعی، موضوع مورد بحث قرار گرفت. کارشناسانی که روی آن گزارش کار می‌کردند، حذف شدند و به سطح بالاتری منتقل شدند.»

الکس اسمیت جمع این افراد را «مستعفی‌ها» نامید و گفت: «همگی با یکدیگر در تماس هستیم و امیدواریم از قدرت جمعی خود برای صحبت در بیانیه‌های مطبوعاتی استفاده کنیم تا صدای خود را به گوش دیگران برسانیم. برای صحبت به جای بسیاری از کارکنانی که هنوز شاغل هستند و نمی‌توانند صحبت کنند، اقدام کنیم چون آنها دوست دارند شغل خود را حفظ کنند، که این یک چیز بسیار منصفانه است اما با نظرات و سیاست‌های دولت مخالفند.»

اسمیت، که به مدت چهار سال در اداره توسعه بین‌الملل آمریکا کار کرد، گفت که او همیشه سیاست‌ها در قبال غزه را «دچار کاستی» می‌دانست و ناامیدی‌اش از سیاست‌های ایالات متحده در مورد جنگ در حال افزایش است.

برخی از افرادی که از دولت آمریکا استعفا کردند می‌گویند اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بسیار وحشیانه بوده است.

گرینبرگ کال، کارمند سابق وزارت کشور که اولین مقام سیاسی آمریکایی- یهودی بود که به طور علنی استعفا داد، به سی.ان.ان گفت: «چند هفته اول پس از استعفا سردرگم بودم، اما همچنین بلافاصله دانستم که هر چیزی که قرار است اتفاق بیفتد، واقعا وحشتناک خواهد بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha