• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403031912096
  • خبرنگار : 50469

مدیرکل محیط زیست استان ایلام اعلام کرد:

رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات محیط زیست ایلام

رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات محیط زیست ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: اعتبارات محیط زیست استان حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

«علیرضا محمدی» با حضور در ایسنا اظهار کرد: ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست است، در سال ۱۹۷۲، سازمان ملل متحد در راستای حفاظت از محیط زیست، امروز را به ثبت رساندند و هر ساله در این روز در دنیا به مناسبت این روز جلسات متعددی در دنیا برگزار می‌شود، در ایران از ۱۶ تا ۲۲ خرداد هر ساله به عنوان هفته ملی محیط زیست نامگذاری می‌شود. 
مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: شعار امسال هفته محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» است. ما در این زمینه قوانین خوبی داریم برای مثال یکی از آن‌ها، اصل ۵۰ قانون اساسی است که در آن گفته شده است در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی و عمومی است و نیاز نسل امروز و نسل آینده باید تأمین شود. همچنین پشت‌بند این موضوع سیاست‌های مقام معظم رهبری است در سال ۱۳۹۴ به سران قوا ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: سایت گوزن زرد استان ایلام یکی از موفقیت‌ترین سایت‌های کشور است که در حال حاضر ۳۲ راس گوزن زرد، در این سایت وجود دارد. امسال نیز زادآوری خوبی داشتند و شش راس گوساله را به دنیا آوردند. 
محمدی با اشاره به اینکه این گونه در معرض انقراض است، گفت:  در طی سال‌های گذشته ۵۲ راس از این گونه را به استان‌های دیگر مانند یزد، اردبیل و خوزستان انتقال داده‌ایم.
مدیر کل محیط زیست استان ایلام به موزه تاریخ طبیعت و تنوع زیستی این استان اشاره کرد و گفت: این موزه یک مکان علمی و آموزشی است، به طوری که امسال تقریباً تمام دانش‌آموزان شهر ایلام از این موزه بازدید کرده‌اند، بازدید از این موزه رایگان است. همچنین کار آموزشی و فرهنگی نیز در این موزه انجام می‌گیرد چون گونه‌ها به صورت فیکس شده یا تاکسیدرمی در آن وجود دارند.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب شده برای ما ۵ میلیارد و 400 میلیون تومان بود که امسال به ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید، یعنی اعتبارات ما حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین در دور دوم مصوبات سفر، ۳۵ میلیون میلیارد تومان برای ما تصویب شد که این اعتبار بیشتر برای خرید تجهیزات، مانند پهپاد، دوربین دید در شب و سایر وسایل مورد استفاده در این عرصه بوده است.
مدیرکل محیط زیست استان ایلام افزود: ساختمان اداری سیروان از سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شد ولی این ساختمان تا سال ۱۴۰۲ در همان وضعیت اولیه ماند که در سفر استاندار ایلام به شهرستان سیروان، خوشبختانه برای این موضوع ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد. این اعتبار به دست پیمانکار داده شد و تا این لحظه حدود ۹۵ درصد این ساختمان تکمیل شده است. همچنین ساختمان‌های اداری که در شهرستان‌ها وجود دارند مرمت، تعمیر و بازسازی شدند.
محمدی تصریح کرد: سه شهرستان ایوان، چرداول و آبدانان مجهز به آزمایشگاه شدند. برای مجهز کردن این سه شهرستان با آزمایشگاه بیش از دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین سازمان مرکزی ۱۷ دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو تویوتا، استان ایلام تحویل داد. همچنین این اداره کل، دو دستگاه خودرو نیز خریداری کرده است و هزینه‌های آن پرداخت شده و به زودی به این اداره تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha