• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403031911894
  • خبرنگار : 50605

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس:

مشارکت مردمی و مولدسازی چاره‌ساز تکمیل پروژه‌های عمرانی است

مشارکت مردمی و مولدسازی چاره‌ساز تکمیل پروژه‌های عمرانی است

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت مردمی و مولدسازی چاره‌ساز اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های دولتی و حجم پروژه و نیازهای مردم راهی جز مشارکت بخشی عمومی نیست.

وی افزود: طرح‌های ابتکار با رویکرد اقتصادی و خدماتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس، احداث شهرک‌های صنعتی خصوصی بدون وابستگی به دولت را مصداق بارز مشارکت بخشی اعلام کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی قادر به احداث و تأمین شهرک‌های جدید نیست به همین دلیل استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای خرید سهام و احداث شهرک صنعتی موفق بوده و محیط جدیدی برای تولید و فعالیت ایجاد کرده است.

به گفته ابوترابی تجربه موفق احداث شبکه فاضلاب تیران بدون وابستگی به دولت با مشارکت مردم و سرمایه‌گذار یک طرح ابتکاری برای حل معضل کمبود چاه فاضلاب این منطقه بود که پساب آن نیز در حال حاضر به فروش می‌رسد.

وی معتقد است اگر منتظر بودجه دولتی برای پروژه‌ها بمانیم بی‌فایده است و هزینه‌ها افزایش یافته و مشکل هم رفع نشده و همواره مردم نارضایتی دارند.

این نماینده ادوار مجلس، خاطرنشان کرد: مدیران ادارات در سطح‌های مختلف منطقه‌ای، استانی و ملی طرح‌های جدید ابتکاری برای رفع موانع مالی ارائه بدهند ‌و ظرفیت مشارکت مردمی را فراهم کنند.

ابوترابی اضافه کرد: مولدسازی داشته‌ها خصوصاً املاک و صرف درآمد آن برای تأمین مالی پروژه‌ها دیگر راهکار رفع موانع تأمین اعتبار مالی است، اما در این خصوص حفظ بیت‌المال و نگاه جامع به ظرفیت موجود و نبود نیاز آن با آینده حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: وضعیت اعتبارات دولتی کفاف نیازها را نداده و چالش جدی ایجاد می‌کند و باید طرح‌های جدید برای مشارکت مردم و مولدسازی ارائه شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، تسهیل قوانین تولید را مهم دانست و گفت: با ایجاد شرایط آسان اخذ مجوز و انجام فعالیت‌های اقتصادی انگیزه کار را افزایش داده ‌و سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اشتغال رونق پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha