• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031911878
  • خبرنگار : 50187

تلاش اجلاس پیرغلامان حسینی برای پررنگ کردن روضه‌های خانگی

تلاش اجلاس پیرغلامان حسینی برای پررنگ کردن روضه‌های خانگی

ایسنا/کرمان دبیر بیست و یکمین اجلاس پیر غلامان حسینی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سعی کرده‌ایم، روضه‌های خانگی را پررنگ کنیم، در ادامه از شناسایی ۴۰ تا ۵۰ تکیه و خانه‌های قدیمی کرمان خبر داد که روضه‌های چندین ساله در آنها برگزار می‌شود.

عرفان خداپرست امروز ۱۹ خردادماه در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در دیار سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بحمدالله کرمان شهر با برکتی برای برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بوده و تاکنون اتفاقات خوبی برای برگزاری اجلاس در این شهر رقم خورده و همدلی و هم‌افزایی قابل‌توجهی در استان وجود دارد.

وی افزود: در بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی برنامه‌های متنوع و جذابی برای مهمانان داخلی و خارجی تدارک دیده شده تا به نحو احسن از این اجلاس استفاده کنیم.

خداپرست تصریح کرد: ما در اجلاس پیرغلامان به‌ دنبال این هستیم تا از افرادی تجلیل کنیم که یک عمر در خانه سیدالشهدا و اهل بیت علیهم السلام قدم گذاشته‌اند و خدمت و نوکری کرده‌اند.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بیان کرد: باید قدردانِ پیرغلامان و خادمان حسینی باشیم، زیرا اگر ما حسینی شده‌ایم و نام اباعبدالله (علیه السلام) را می‌توانیم به زبان بیاوریم به واسطه حضور و فعالیت این افراد است.

وی در ادامه اظهار کرد: در چند سال اخیر و در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی سعی کرده‌ایم، روضه‌های خانگی را پررنگ کنیم و یک نیم‌روز از اجلاس را به این مقوله اختصاص داده‌ایم.

خداپرست از شناسایی ۴۰ تا ۵۰ تکیه و خانه‌های قدیمی کرمان خبر داد که روضه‌های چندین ساله در آنها برگزار می‌شود و افزود: پیرغلامانی که از کشورها و استان‌های مختلف در اجلاس شرکت می‌کنند در یک زمان خاص ان‌شاء‌الله به این مکان‌های مقدس اعزام می‌شوند تا بتوانیم روضه‌های خانگی را پررنگ کنیم.

وی برگزاری جلسه «شعر آیینی» با حضور و شعرخوانی شعرای ملی و استانی را به‌ عنوان یکی از برنامه‌های اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان نام برد.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان در کرمان هم برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود که آداب و رسوم و سنت‌های عزاداری در شهر کرمان را به‌نمایش می‌گذارد تا مردم سراسر کشور بدانند که در کرمان چه نوع عزاداری‌هایی وجود دارد و کرمانی‌ها چگونه برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری نشست بانوان ذاکر و مداح در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی خبر داد و بیان کرد: این دومین سالی‌ است که بحث بانوان را به ‌طور جدی در اجلاس پیرغلامان داریم.

خداپرست با اشاره به اینکه ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر میهمان داخلی و خارجی در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان شرکت می‌کنند، افزود: بزم روضه‌خوانی پیرغلامان حسینی در بیت‌الزهرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: قصد داریم کاروان شعرا را از تهران راه بیندازیم و ۱۰ تا ۱۵ شاعر خوب کشوری به کرمان بیایند و حتی تولید محتوا دربار پیرغلامان حسینی و امام حسین (علیه السلام) داشته باشیم و شعرهایی تولید شود.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بیان کرد: آن چیزی که از اجلاس پیرغلامان حسینی به‌یادگار می‌ماند، تولید محتوا و بحث‌های رسانه‌ای است که در جای‌جای اجلاس اتفاق می‌افتد و برای مردم کشور و استان کرمان ماندگار خواهد شد.

وی وجود مزار شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان را یک اتفاق مهم دانست و افزود: خون شهدای مقاومت به استان کرمان برکت داده که مایه مباهات است.

خداپرست عنوان کرد: یکی از اتفاقات ویژه در کرمان همدلی است و مسئولان می‌خواهند بهترین اجلاس در کرمان برگزار شود و فارغ از بحث‌های اداری و حاکمیتی به صورت هیأتی و امام حسینی پای کار آمده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha