• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031811678
  • خبرنگار : 50107

استاندار خبر داد

آغاز ساخت ۵۰۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی

آغاز ساخت ۵۰۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: بررسی کردیم که حدود ۱۲ - ۱۳ هزار کلاس کم داریم. در دولت سیزدهم ۴۰۰۰ کلاس ساخته شد و زمینه و امکان ساخت ۵۰۰۰ کلاس فراهم شد که ساخت این کلاس‌ها امروز آغاز شد و امیدواریم رکورد سه ساله شکسته شود.

یعقوب‌علی نظری امروز (۱۸ خرداد ماه) در مراسم بهره‌برداری از ۲۱ مدرسه در قالب ۱۳۰ کلاس درس و چهار پروژه ورزش دانش‌آموزی در قالب برنامه «یادگار ابراهیم» اظهار کرد: ۵۰ درصد این کلاس‌ها به همت خیران و در حداقل زمان ساخته خواهد شد تا همه مدارس ما در همه نقاط تک‌شیفته شوند. این مولدسازی نقطه تمایزی نسبت به سایر مولدسازی‌ها دارد و این است که حتی اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی نیز در این برنامه قرار گرفت تا مازاد آن‌ها در ساخت کلاس‌ها هزینه شود.

او ادامه داد: در کشور ما همچنان فضای سوگ ناشی از دست دادن شهدای خدمت و در رأس آنها رئیس جمهور حاکم است. با وجود این غم و خلأ، بهترین کار رهروی در مسیر این شهداست و جریان خدمت بهترین رهروی برای رضایت آنها و تکلیف برای ماست.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، آنچه اهمیت داشت، حل مسائل و گره‌ها بود، گفت: ایستایی، خط قرمز ماست و این درست نیست که مسائل بماند و حل نشود به‌دلیل اینکه مثلاً منابع نداریم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما مسائل را در استان فهرست کردیم. یکی از مسائل عمده در آموزش و پرورش استان، کمبود فضای آموزشی بود. میانگین فضای آموزشی کشور ۵.۴ مترمربع است، در حالی که ما در استان یک مترمربع کمتر و تقریباً ۴.۵ مترمربع فضا داریم. مشکل دوم، توزیع این فضای آموزشی بود که سرانه در حاشیه شهر مشهد تقریباً به دو مترمربع می‌رسید.

وی افزود: این از مسائل عمده‌ای بود که در این زمینه ما بیشتر نقش و مسئولیت داشتیم. این مسئله جنبه فرادستگاهی برای آموزش و پرورش داشت که باید به‌عنوان یک مسئله عمده کمک می‌کردیم. منابع مالی در کشور و دولت محدود بود، بنابراین اگر می‌خواستیم براساس منابع سنواتی و جاری این مسئله را حل کنیم، امکان‌پذیر نبود، اما تاکید کردیم از امکانی استفاده کنیم که تبدیل به قانون هم شد، در برنامه هفتم قرار گرفت و سران سه قوه، مجوز مولدسازی را از مقام معظم رهبری گرفتند.

در ادامه، سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار کرد: از یادگاری‌های دولت سیزدهم و روش دولت شهید رئیسی که به‌عنوان اکسیر معرفی شد و نه‌تنها در جامعه اسلامی ایران، بلکه برای جوامع بشری و تمام جهانیان الگو و اسوه شد، جهاد شبانه‌روزی، خالصانه و برای خدا، بدون پرداختن به حواشی و با فروتنی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha